Zoa Handmade: Više narukvica, ali jedno kopčanje

Zoa Handmade

Zoa Handmade: Više narukvica, ali jedno kopčanje

Zorana Grozdanić, vlasnica brenda Zoa Handmade, ispričala nam je kako je odlučila da otvori sopstvenu firmu, kakva je bila prva Zoa narukvica i koliko podseća na ono što je u asortimanu danas, a osvrnula se i na značaj društvenih mreža i onlajn prodaje u današnje vreme.

Bavila sam se izradom nakita tokom studiranja i tako zarađivala za dodatni džeparac. Kako se bližio kraj studija prepoznala sam potencijal handmade-a i odlučila da otvorim firmu.

Zoa Handmade

Kako ste došli na ideju da pokrenete sopstveni biznis i kako je došlo do osnivanja brenda Zoa Handmade?

Biznis je proistekao iz hobija i sklonosti ka kreativnom, manuelnom poslu. Oduvek sam želela (i znala) da budem sam svoj gazda, za šta imam i predispozicije s obizorom da mi je i otac preduzetnik. Bavila sam se izradom nakita tokom studiranja i tako zarađivala za dodatni džeparac. Kako se bližio kraj studija prepoznala sam potencijal handmade-a, isplanirala da napravim prvi uvoz sirovina iz Kine i otvorim firmu. Odmah sam počela da širim prodajnu mrežu po Beogradu i prodaja je krenula iznenađujuće dobro.

Šta je bilo najteže prilikom pokretanja posla, a koja bi bila vaša najlepša uspomena iz tog perioda?

Rekla bih da je prvi uvoz sirovina bio najteži, ali dalje, svaki sledeći, postaje sve manje komplikovan i jasniji.

Najlepša uspomena mi je kada sam ostvarila saradnju sa tada najpopularnijim concept store-om u Beogradu – „Supermarketom”.

Ako biste mogli da vratite vreme, postoji li nešto što biste uradili drugačije?

Manje bih se „stresirala”, iako znam da to nije moguće, pogotovo ako ste savesni.

Koji je bio prvi proizvod u vašem asortimanu i kako on danas predstavlja vašu kompaniju?

Bila je to narukvica, dosta skromija materijalima nego današnja, takve identične više ne proizvodimo, ali forma (da više manjih čini jednu narukvicu) je zadržana i po tome je ZOA brand i prepoznatljiv.

Zoa Handmade

Koliko proizvoda podrazumeva vaš asortiman danas i navedite nam one koji su najzanimljiviji potrošačima?

S obzirom da se bavimo proizvodnjom nakita, postoji više modela razlicitih kategorija: narukvice, ogrlice, nanogice.

Poznati smo po klasičnoj ZOA narukvici sačinjenoj od više elemenata i jednim kopčanjem. Svaki proizvod je lepo upakovan na satensko jastuče, brendiranu kutiju i brendiranu kesu i to se kupcima posebno dopada, jer tako upakovan nakit predstavlja već spreman poklon za darivanje. Primer takve narukvice možete videti ovde.

Zoa Handmade

Po čemu vas potrošači prepoznaju, tj. šta je vaš zaštitni znak i da li ste ga kreirali svesno?

Odabir boja. Postoje određene boje i nijanse koje nikada ne koristim, jer ih lično ne volim, pa se od ZOA brenda neće očekivati npr. narandžasta kombinacija. Pažljivo birani materijali, nijanse i elementi su ono što kupci cene i zašto se odlučuju za ZOA nakit. Takođe i kvalitet izrade, kao i lepo pakovanje.

Koliko trenutna situacija utiče na razvoj vaše delatnosti?

Pozitivno je što se veliki deo prometa prebacio na online, što je u trenucima kada smo bili u lock down-u dosta značilo za opstanak (ali i dalje se zadržalo, što takođe znači i olakšava poslovanje).

Negativni su bili dani kada maloprodaja nije mogla da radi, kada je bila otežana i kada je poskupela nabavka sirovina, kao i izvoz proizvoda iz Srbije.

Možete li nam reći koliko je, prema vašem mišljenju, važna uloga onlajn prodaje u današnje vreme i koliko društvene mreže doprinose prodaji i marketingu vaših proizvoda?

Mislim da je onlajn prodaja neophodna da bi se napravio značajniji rezultat, a da društvene mreže doprinose i do 90%.

Kakvi su vaši planovi na polju razvoja novih ideja u toku narednog perioda?

Plan je da se asortiman širi i da se radi na poboljšanju na svim poljima.

Šta je ono što biste preporučili svima onima koji planiraju da se upuste u sopstveni biznis?

Da budu uporni, istrajni, odlučni, da ne budu lenji, ako imaju pored sebe nekog ostvarenog privatnika/preduzetnika da „pokupe” sva iskustva, savete, da pitaju i posmatraju.