Vinarija Jović: Kvalitetna vina sa zaštićenim geografskim poreklom

Vinarija Jović

Vinarija Jović: Kvalitetna vina sa zaštićenim geografskim poreklom

Iz vinarije Jović su nam otkrili kada su započeli svoj posao, koje godine su ga zvanično registrovali i šta je, po njihovom mišljenju, najbitnije prilikom pokretanja sopstvenog biznisa.

Prvo vino, koje je ubrzo po pojavi na tržištu bilo prihvaćeno i verifikovano nagradama za kvalitet, bilo je crveno vino „VRANAC”. Danas je ono naše najpoznatije vino i prepoznatljivi znak Vinarije.

Vinarija Jović

Kako ste se odlučili za pokretanje sopstvenog biznisa i za otvaranje vinarije?

Porodica Jović se više generacija unazad bavila proizvodnjom grožđa i vina. Posedovala je svoje vinograde i porodični podrum u kome je proizvodila vino za sopstvene potrebe, a proizvedenu količinu grožđa prodavala (uglavnom kombinatu „Džervin”).

Ubrzo nakon izlaska zakona kojim se dozvoljavala registracija preduzetničkih radnji da, ukoliko ispunjavaju propisane uslove, mogu da se bave proizvodnjom vina, porodica je odlučila da se registruje i pokrene svoj privatni biznis. Registrovala se 1995. godine.

Šta je bilo najteže prilikom pokretanja sopstvenog posla, a koja bi bila vaša najlepša uspomena iz tog perioda?

Najteže je bilo obezbediti sredstva za adaptaciju postojećih objekata i izgradnju novih, kao i kupovinu savremene opreme za proizvodnju, kako bi se dobio kvalitetan proizvod za tržište.

Poboljšanje uslova i nova savremena oprema koja je omogućavala da proizvod (vino) iz godine u godinu bude sve bolji, što je verifikovano prestižnim nagradama za kvalitet na renomiranim manifestacijama u zemlji i inostranstvu, pričinjavalo je izuzetno zadovoljstvo i ukazivalo da smo ispunili želje i očekivanja koja smo imali prilikom registracije Vinarije.

Vinarija Jović

Ako biste mogli da vratite vreme, postoji li nešto što biste uradili drugačije?

Umesto adaptacije postojećih objekata uradili bismo nove, funkcionalnije objekte, naravno, ukoliko bismo izračunali da možemo da obezbedimo finansijska sredstva.

Koji je bio prvi proizvod u vašem asortimanu i kako on danas predstavlja vašu vinariju?

Prvo vino, koje je ubrzo po pojavi na tržištu bilo prihvaćeno i verifikovano nagradama za kvalitet, bilo je crveno vino „VRANAC”. Danas je ono naše najpoznatije vino i prepoznatljivi znak Vinarije.

Vinarija Jović

Koliko proizvoda obuhvata vaš asortiman danas i navedite nam one koji su najzanimljiviji potrošačima?

Vinarija proizvodi 8 vina, a njihove karakteristike se mogu videti na adresi Vinarije.

Po čemu vas potrošači prepoznaju, tj. šta je vaš zaštitni znak i da li ste ga kreirali svesno?

Mala vinarija koja proizvodi kvalitetna i vrhunska vina sa zaštićenim geografskim poreklom i kvalitetom. To nam je bila namera još od početka otvaranja Vinarije. Stoga je naša Vinarija prva u Srbiji uvela zaštićeno geografsko poreklo po normativima EU i nekoliko godina je bila jedina koja je to imala u Srbiji.

Možete li nam reći koliko je, prema vašem mišljenju, važna uloga onlajn prodaje u današnje vreme, a koliko društvene mreže doprinose prodaji i marketingu vaših proizvoda?

O značaju takve prodaje bili smo svesni još odavno. Vinarija je među prvima u Srbiji (ubrzo posle otvaranja) imala svoj sait.

Onlajn prodaja danas ostvaruje sve značajniju ulogu u prodaji, dok su društvene mreže, pored skupog reklamiranja u medijima, verovatno najznačajniji vid promocije za prepoznavanje firme i način za povećanje prodaje.

Kakvi su vaši planovi na polju razvoja novih proizvoda u toku narednog perioda?

Uz maksimalno angažovanje za održavanje i povećanje kvaliteta vina koje proizvodimo, na pragu smo izlaska na tržište sa rakijama od grožđa.

Šta je ono što biste preporučili svima onima koji planiraju da se upuste u sopstveni biznis?

Pre otpočinjanja da dobro osmisle svoj biznis plan i nakon toga da se maksimalno angažuju.

Vinarija Jović