Parfimerija „Sava”: Povratak na suštinu mirisa
Parfimerija „Sava”: Povratak na suštinu mirisa
Iz Parfimerije „Sava” nam poručuju da ljubav prema poslu može prkositi vremenu i društveno-političkim zbivanjima, da je potreba za kozmetičkim i mirisnim preparatima postojala oduvek, ali i da za mirise nisu potrebne novotarije, jer je sa njima oduvek sve jasno – ili vam se dopadaju ili ne.
Kod nas možete doći bez obaveze da miris kupite. Pokazaćemo Vam četiri mirisa i to na Vašoj koži i predati Vam „mapu” gde se koji nalazi, a zatim sugerisati da ostatak dana provedete u analizi razvoja mirisa na koži i to u svakodnevnim situacijama.
Kako i kada se rodila ideja za pokretanje vaše parfimerije?
Ideja za pokretanje parfimerije rodila se u godinama pred Drugi svetski rat. Porodični prijatelj Dragomir Milenović, inače vrsni parfimer koji je zanat naučio u francuskom gradu Grasu, preneo je porodici Jovanov ljubav prema mirisima. Ta ljubav, održala je parfimerski zanat u porodici, uprkos velikim iskušenjima.
Šta je bilo najteže prilikom pokretanja posla, pogotovo ukoliko znamo da je to vreme Drugog svetskog rata?
Lista bi bila duga, možda i preduga, ali ako bismo naveli da je dobavljanje sirovina, ambalaže i drugih repromaterijala, bez kojih se nije moglo raditi, u samom vrhu, onda bismo nepravedno izostavili nizove društveno-političkih zbivanja koja su u tim godinama mlela čitav svet. Ipak, uz veliku ljubav i očiglednu potrebu društva za kozmetičkim i mirisnim preparatima, Parfimerija je uspela da opstane.
Koliko su se mirisi menjali tokom godina?
Toliko se toga kroz godine izmenilo u navikama i potrebama ljudi. Mirisi su nesumnjivo i sami doživeli izražene promene. Moguće je da će zvučati generalno, ali ono što se nije promenilo jeste potreba za lepim mirisom. Mirisi su svakako dosta drugačiji, ali i dalje rade isto što su i kada je Parfimerija osnovana. Čine da se osećamo lepo i prijatno.
Koliko proizvoda obuhvata vaš asortiman danas i navedite nam one koji su najzanimljiviji potrošačima?
Parfimerija „Sava” je „niš” (niche) parfimerija u kojoj se mirisi prodaju bez uobičajenog marketinškog proizvodnog naziva, baš da bi mušterijama ostali „dodirljivi” na svom suštinskom nivou. Sveprisutni marketinški pristup pakovanja kod nas je doveden u drugi plan. Mirise koje imamo u ponudi, u najvećoj meri kreativno prilagođavamo željama mušterija, navikama, ali nesumnjivo i nekim generalnim trendovima. Ne možemo ih imati „sve”, prosto, zbog realnih ograničenja. Uvek se trudimo da u ponudi imamo četrdesetak mirisa ukupno. Nekada prednjače damski, ponekad muški. Zanimljivost je da danas imamo i veliki broj uniseks mirisa, koji oduševljavaju i žensku i mušku populaciju.
Po čemu vas potrošači prepoznaju, tj. šta je vaš zaštitni znak i da li ste ga kreirali svesno?
Naš zaštitni znak je negiranje uobičajenih navika i pravila. Mirise prodajemo pod kodiranim četvoroslovnim šiframa, koje dodeljuje autor same note. Na ovaj način, izbegavamo da se mušterije opterećuju bojama pakovanja, nazivima, čak i samim sastojcima, akordima i drugim novotarijama koje se danas svesrdno razmenjuju na internetu. Naša otvorena sugestija, koja se godinama pretvorila u neformalni manifest, jeste „dopada mi se” ili „ne dopada mi se”. Praktičan povratak na suštinu onoga što miris u osnovnoj ideji jeste. Poznati smo i po efikasnoj ambalaži, koja ima cilj da ne utiče na finalnu cenu, ponovo suštastvenog mirisa! Verovatno smo najpoznatiji po danas pomalo zaboravljenoj praksi, da kod nas možete doći, bez obaveze da miris kupite. Pokazaćemo Vam četiri mirisa i to na Vašoj koži i predati vam „mapu” gde se koji nalazi, a zatim sugerisati da ostatak dana provedete u analizi razvoja mirisa na koži i to u svakodnevnim situacijama. Jedan istiniski i starinski pristup, pomalo zaboravljen.
Možete li nam reći koliko je, prema vašem mišljenju, važna uloga onlajn prodaje u današnje vreme?
Živimo u doba konzumerizma i nedostatka vremena. Daljinska prodaja je nešto što u velikoj meri olakšava život, ali ga i svojevrsno otuđuje. Ubrzava nas nudeći nam utisak da u danu ima više časova od dvadeset i četiri. Baveći se ličnim načinom prodaje, svesni smo prednosti i jednog i drugog načina.
Koristite li društvene mreže i koliko one doprinose prodaji i marketingu vaših proizvoda?
Parfimerija „Sava” ima i svoju Fejsbuk i Instagram stranicu. Mnoge mušterije nas kontaktiraju sa pitanjima, interesovanjem, a mi se trudimo da, što je moguće više, sugerišemo da nas, svi koji su u mogućnosti, posete i lično iskuse naš način.
Kakvi su vaši planovi na polju razvoja novih proizvoda u toku narednog perioda?
Nastavljamo da stvaramo. Pred svaku sezonu, letnju ili zimsku, na policama se pojavi poneka nova kreacija. Takođe, razmatramo i oživljavanje drugih proizvoda koji su nekada krasili našu bogatu kozmetičku paletu – preparati za kosu i bradu, puderi za lice, losioni za telo. No, videćemo, naše želje nekada premašuju i realne mogućnosti (smeh). Nedavno smo oživeli perijum kolonjske vode, na koje je tržište pomalo zaboravilo.
Koliko trenutna situacija utiče na razvoj vašeg biznisa i vaše delatnosti uopšte?
Trenutna siutacija dotakla je svaki vid postojanja i poslovanja, pa samim tim i nas. Prilagođavamo se i sa optimizmom pokušavamo da odolimo još jednom iskušenju. Nadamo se da će se situacija stabilizovati i da ćemo se ovih godina samo nevoljno prisećati.