My L agencija za konsalting: Definišite svoje želje u ciljeve
My L agencija za konsalting: Definišite svoje želje u ciljeve
Sa Draganom Stanimirović smo razgovarali o tome zašto su se ona i njen muž odlučili da otvore svoju agenciju za konsalting, da li bi nešto promenili ako bi sada krenuli u takav pohod i koliko trenutna situacija utiče na rad i razvoj njihove delatnosti.
Možda bih na početku svog poslovnog puta bila malo opreznija u odnosima sa ljudima, obećanjima i odlukama, ali su me neka loša iskustva naučila da neke odluke ostavim da „prenoće”, što i klijentima uvek savetujem.
Kako ste se odlučili da pokrenete sopstveni biznis i kako se rodila ideja za otvaranje agencije za konsalting?
My L agencija za konsalting je porodična firma koja je počela sa radom 2012. godine. Radimo suprug i ja i pružamo usluge iz oblasti konsaltinga u prodaji i konsaltinga u ljudskim resursima. Oboje smo imali zavidno isustvo u pomenutim oblastima u korporativnom biznisu i smatrali smo da možemo bolje, kvalitetnije i kreativnije da se izrazimo ako krenemo u preduzetničke vode.
Šta je bilo najteže prilikom pokretanja sopstvenog posla, a koja bi bila vaša najlepša uspomena iz tog perioda?
Krenula bih od najlepšeg iz tog doba, a to je prevelika želja i entuzijazam da na kreativan način pomognemo kompanijama i pojedincima da dostignu svoje potencijale. Velika želja da se pomogne ljudima je ostala do dana današnjeg pokretač našeg poslovanja. Najteže je bilo doći do pravih informacija vezanih za samo poslovanje, što je danas mnogo lakše zbog sve veće digitalizacije.
Ako biste mogli da vratite vreme, da li biste nešto uradili drugačije?
Možda bih bila malo opreznija u odnosima sa ljudima, obećanjima i odlukama, ali su me neka loša iskustva naučila da neke odluke ostavim da „prenoće”, što i klijentima uvek savetujem.
Kojim se sve sferama posla bavi vaša firma?
Kao što sam napomenula, naša agencija se bavi konsaltingom iz oblasti ljudskih resursa, sa fokusom na proces planiranja i angažovanja radnika, monitoring radnika i kraćim edukacijama iz oblasti komunikacije, poslovnog bontona i organizacije. Oblast vodi senior konsultant.
Druga oblast koju radimo je konsalting za prodaju koji podrazumeva rad po DOOR-ovom programu od uspostavljanja prodajnog tima do funkcionisanja prodaje i idejnih rešenja za pospešivanje prodaje i marketinga. Oblast vodi senior konsultant.
Koji je bio prvi posao u okviru Agencije i koliko se on razlikuje od onoga što radite danas?
Naš prvi posao je bio organizovanje događaja, konkretno seminara koji smo organizovali, predavački pokrili, za jednu veliku inostranu kompaniju koja je otvorila svoju sestrinsku kompaniju u Srbiji. Ono što je najveći benefit iz tog perioda je mogućnost da upoznate ljude i način poslovanja jedne strane kompanije. Sa njima smo sarađivali punih 9 godina i mnogo smo naučili. Upoznali smo fantastične ljude.
Po čemu vas korisnici prepoznaju, tj. šta je vaš zaštitni znak i da li ste ga kreirali svesno?
Na našim predavanjima i u našem radu ono što nas izdvaja rekla bih da je velika iskrena želja da se pomogne svakom pojedincu i kolektivu. Velika pozitivna energija koja vlada u našem timu i koju preslikavamo na naše klijente. Pažljivo slušamo svaki zahtev koji rezultira iskrenim, objektivnim odgovorom koji navodi da se postavljaju pitanja. A onda lagano, zajedno sa našim klijentima, dolazimo do rešenja i pratimo implementaciju. Iskreno se radujemo zajedničkim uspesima, to nam je velika satisfakcija. Veoma smo strastveni u izlaganju i živimo i radimo naš posao sa velikom ljubavlju.
Koristite li društvene mreže i koliko one služe marketingu vaših usluga?
S obzirom da živimo u eri informacija, društvene mreže su zadnjih godina postale neophodnost i najbolji i najbrži način reklamiranja. Svakako da ih i mi koristimo. I tu se trudimo da svaki dan nešto naučimo, uz stručnu pomoć kolega koji se time bave. Naravno da imamo profile na društvenim mrežama, samo ih različito koristimo u zavisnosti od niše, ciljne grupe i efekta koji želimo da postignemo.
Koliko trenutna situacija utiče na razvoj vašeg biznisa i vaše delatnosti uopšte?
Ovo je veoma izazovno vreme koje od svih nas zahteva veoma visok stepen rezilijentnosti i emocionalne inteligencije. Otkako je krenuo izazov s Covidom-19, ja sam dobar deo poslovanja prebacila u online format. Intervjue i testiranja, konsultacije, sve radim na taj način. Došla sam do zaključka da je to zapravo fenomenalno, jer mi štedi vreme i ubrzava procese. Sigurno se neću vraćati na staro. U početku pandemije prvih 3-6 meseci je bilo prilično neizvesno, jer nas je sve zateklo u nekom poslu. Međutim, kako je pandemija slabila, poslovanje smo organizovali na način na koji je moralo. I klijenti su to prihvatili, jer im je trebala pomoć. Poslovanje ide nekim svojim tokom. Zadovoljna sam, radim i radujem se kad znam da sam nekome pomogla.
Kakvi su vaši planovi na polju razvoja novih ideja u toku narednog perioda?
Imamo neke projekte koje je Covid-19 stopirao, opet neke druge smo pokrenuli, a u planu su i neki novi projekti. Bilo je mnogo rada i ulaganja i naravno, nadamo se uspehu.
Šta je ono što biste preporučili svima onima koji planiraju da se upuste u sopstveni biznis?
Mi smo zagovornici privatnog biznisa. Smatramo da je to najbolji način da realizuješ svoju kreativu i svoj finansijski momenat. Teško je, ali nije nemoguće. Baš kao što na svojoj edukaciji o organizaciji i upravljanju vremenom kažem:
„Obavite ozbiljan razgovor sa sobom. Definišite svoje želje u ciljeve. Smislite načine kako ćete to realizovati. I akcija. Uložite svoje vreme, rad i sredstva. Biće teško, ALI nikad ne odustajte! Vizualizujte svoj cilj i budite uporni da ga ostvarite. Okružite se pozitivnim ljudima. Širite dobro. Videćete, pobeda će doći i onda vas niko ne može zautaviti! Srećno!”