Moja Malena: Potencijala je bilo i biće

Moja Malena

Moja Malena: Potencijala je bilo i biće

Sa Svetlanom Petrović, vlasnicom firme za izradu kvalitetnih platnenih cegera Moja Malena, razgovarali smo o tome šta joj je sve bilo potrebno kako bi osmislila i pokrenula svoj biznis, zašto se odlučila za proizvodnju cegera i koliko je trenutna situacija uticala na delatnost kojom se bavi.

Najlepša uspomena sa početaka mog rada svakako je direkatan kontakt sa kupcima na izložbama rukotvorina, gde sam uživo mogla da vidim reakcije ljudi koji su bili spremni da daju svoj novac kako bi kupili nešto  što sam ja napravila.

Moja Malena

Kako ste se odlučili da se upustite u sopstveni biznis i kako je došlo do ideje da se bavite proizvodnjom cegera?

Odluka da pokrenem sopstveni biznis je proizašla iz zasićenja prethodnom karijerom, kao i željom da radim za sebe. Proizvodnja cegera je rezultat višemesečnog istraživanja tržišta i testiranja potencijala ovakvog tipa proizvoda. A potencijala je bilo i biće.

Proizvodnja platnenih ceger torbi se izrodila kao ideja i potreba da u ovim vremenima kada sve veću pažnju posvećujemo ekološkoj osvešćenosti tržištu ponudimo alternativu jednokratnim pakovanjima. Na taj način želimo da damo svoj skromni doprinost globalnoj i nacionalnoj kampanji za smanjenje jednokratnog otpada, a pre svega plastičnih kesa.

Šta je bilo najteže prilikom pokretanja sopstvenog biznisa, a koja bi bila Vaša najlepša uspomena iz tog perioda?

Kada se vratim u taj period, moram priznati da je najkomplikovanije bilo doći do svih neophodnih informacija. Svaka delatnost ima svoje specifičnosti na koje vam odgovore mogu dati samo uže stručni ljudi ili ljudi sa iskustvom iz te oblasti. Trebalo je dosta učiti o raznim administrativnim stvarima, kao i stvarima vezano za sam proizvod, materijale, dobavljače, pasman itd. ali se ta edukacija nije završila momentom registracije, već je ona kontinuirani proces.

Najlepša uspomena je bio direkatan kontakt sa kupcima na izložbama rukotvorina, gde sam uživo mogla da vidim reakcije ljudi koji su bili spremni da daju svoj novac kako bi kupili nešto  što sam ja napravila.

Koji je bio prvi proizvod u vašem asortimanu i kako on danas predstavlja vašu kompaniju?

Interesantna je priča u vezi sa tim. Izrađujući testove budućih cegera, napravili smo nekih desetak različitih veličina od kojih su se izdvojila četiri koja su sada nosioci naše ponude. Oni su čak bili i numerisani, a brojevi cegera koji su opstali tj. koje smo odlučili da uvrstimo u asortiman su sada sastavni deo naziva tih kategorija artikala.

Tako da, u suštini, to nije jedan proizvod već nekoliko njih koji su vremenom postali naš zaštitini znak, pri čemu bih ipak izdvojila naš ceger za knjigu kao najautentičniji i najprepoznatljiviji proizvod iz Moja Malena asortimana.

Moja Malena

Koliko proizvoda obuhvata vaš asortiman danas i navedite nam one koji su najtraženiji?

Moja Malena cegeri se standardno izrađuju u četiri veličine: veliki ceger, srednji ceger, ceger za knjigu i ceger za flašu. Postoji još jedna veličina koju smo izradili zbog potreba naših poslovnih klijenata – srednji plus ceger i u dosadašnjem poslovanju ta veličina je bila najprodavanija, a pravi se isključivo po porudžbini.

Što se tiče pojedinačnih kupaca, to je veliki ceger koji ljudi vole, jer je velike nosivosti, uklopiv u razne odevne kombinacije i izuzetno praktičan.

Moja Malena ceger torbe, dakle, postoje u velikoj i srednjoj dimenziji za svakodnevne aktivnosti, kupovinu, odlaske na pijacu, plažu ili kao modni detalj. Mogu služiti i kao ukrasna kesa za različite poklone, jer našim dragim osobama možemo, uz pažljivo birani poklon, darivati i ceger torbu za svaki dan.

Moja Malena platneni ceger za flašu je namenjen kao poklon pakovanje u raznim prilikama – kada idemo na slavu, rođendane i druga veselja, a u našem duhu je i da nosimo svojim dragim prijateljima vino ili neko drugo piće kada idemo u goste. Izdržljivi su i kvalitetno urađeni od različitih šarenih i jednobojnih dezena.

Ceger torbica za knjigu je divan detalj kada poklanjamo našim dragim osobama neku zanimljivu knjigu ili različite sitne poklončiće, a može poslužiti i kao mala priručna torbica za šetnju.

Moja Malena

Po čemu vas kupci prepoznaju, tj. šta je vaš zaštitni znak i da li ste ga kreirali svesno?

Moja Malena je startovala sa misijom izgradnje prepoznatljivog brenda kvalitetnih ceger torbi. Ono što je kreirano svesno su dobri materijali od kojih izrađujemo cegere i način izrade samih cegera, a kao ideju vodilju smo imali posvećenost, istrajnost i fer poslovanje.

Na tome se svakodnevno radi, a sve više kupaca koji nam se vraćaju, kao i sve više naših cegera koje viđam da ljudi nose, pokazatelji su da smo na pravom putu. Želim da verujem da je naš zaštitni znak kvalitet.

Koliko trenutna situacija utiče na razvoj vaše delatnosti?

Trenutna sitacija utiče izuzetno nepovoljno. Ceger je konkretna stvar za koju je potreban direktan fizički kontakt kako bi prešao iz ruke u ruku. Tu prevashodno mislim na firme koje su cegere nabavljale kako bi ih podelile na nekom događaju poput seminara ili kongresa ili u svakodnevnom kontaku sa klijentima. Samim tim, restrikcije okupljanja, opšta neizvestnost, kao i nemogućnost planiranja poslovnih aktivnosti, znatno utiču na naše celokupno poslovanje, kako tekuće, tako i na budući razvoj.

Možete li nam reći koliko je, prema vašem mišljenju, važna uloga onlajn prodaje u današnje vreme?

U današnje vreme, on-line prodaja je neophodna i ako vas nema u tom svetu, prosto kao i da ne postojite. Shvatajući to, internet prodavnica (web-shop) je bila jedna od prvih stvari koju smo želeli da uradimo za plasman i prezentaciju naših proizvoda, jer nemamo sopstvenu maloprodaju, pa nam je to „prozor u svet”. Web shop postoji već dve godine i smatramo ga neizostavnim delom našeg poslovanja i identiteta.

Naravno, neke oblasti koje su vezane za fizičku lokaciju verovatno mogu opstajati i bez toga, ali verujem da će svi proizvođači i prodavci morati u nekom trenutku da se pojave i u on-line svetu.

Moja Malena

Koliko društvene mreže doprinose prodaji i marketingu vaših proizvoda?

Moja Malena ima svoju Instagram, Facebook i Linkedin stranu.

Smatram da društvene mreže izuzetno koriste pre svega promociji proizvoda i aktuelnostima vezanim za poslovanje. Preko njih možete dnevno komunicirati sa ljudima koji prate vaš rad. Brze su, kontakt sa kupcima je direktniji i neposredniji i to izuzetno volim kod njih.

Kakvi su vaši planovi na polju razvoja novih proizvoda u toku narednog perioda?

Planovi su, sa jedne strane, vezani za razvoj segmenta brendiranja jednobojnih cegera. Brendiranje radimo tehnikom digitalnog veza, tako da želimo da dopremo do što više potencijalnih poslovnih kupaca koje bi upoznali sa našim radom i nametnuli se kao izbor prilikom odlučivnja u nabavci promo materijala. Takođe, u planu je povratak šarenih dezena kako bi upotpunili ponudu na koju su naši kupci navikli.

Šta je ono što biste preporučili svima onima koji planiraju da se upuste u sopstveni biznis?

Da naprave dobar plan, istraživanje tržišta i konkurencije. Sami. Da razrade svoju ideju i korake koje treba da preduzmu, da naprave različita scenarija, dobra i loša. Naravno, ne može se sve predvideti, kao što nam niko nije mogao reći da će biti pandemija koja će dovesti do globalnih potresa, ali ako smo sami sa sobom načisto gde smo i kuda želimo da idemo, možemo biti malo spremniji. Treba mnogo hrabrosti, živaca i odricanja – ne kaže se džaba da nije lako, ali je lepo.