Lena Wood Art: Drvena kuhinjska galanterija ne mora biti monotona

Lena Wood Art

Lena Wood Art: Drvena kuhinjska galanterija ne mora biti monotona

Sa Valentinom Kitić, vlasnicom Lena Wood Art-a, razgovarali smo o tome kako je pošla u potragu za savršenom kuhinjskom galanterijom, koji od njenih proizvoda su najpopularniji i koliko je trenutna situacija uticala na razvoj njenog biznisa.

Tako je sve krenulo – od želje, preko istraživanja i planiranja, učenja i savladavanja novih tehnika, puno pokušaja i promašaja…

Lena Wood Art

Kako ste došli na ideju da pokrenete sopstveni biznis i kako ste se odlučili za proizvode od drveta?

Kao žena koja voli da kuva, dugo sam bila u potrazi za savršenom kuhinjskom daskom. Daskom koja bi bila od zdravog, kvalitetnog i pre svega ekološkog materijala, a da je odlikuje vrhunska završna obrada. Druga stvar koju je bilo gotovo nemoguće pronaći je to da ona bude i estetski privlačna, odnosno želela sam elegantniji dizajn. 

Potraga za takvom daskom na našem tržištu je bila prava avantura. Ono što sam zaključila iz takve avanture je da kod nas baš i nema maštovitosti niti želje za izradom takvih dasaka. Onda je krenulo istraživanje van naših granica, pri čemu sam uspela da pronađem proizvode koji su donekle bili po mom ukusu. Istraživanje i pregledanje svih tih fotografija me je dovelo do toga da pronađem i načine na koji se oni izrađuju, tehnike izrade i završne obrade. 

Tako je sve krenulo – od želje, preko istraživanja i planiranja, učenja i savladavanja novih tehnika, puno pokušaja i promašaja…

Šta je bilo najteže prilikom pokretanja sopstvenog posla, a koja bi bila vaša najlepša uspomena iz tog perioda?

Najteže je bilo organizovati sitnice koje su neophodne za poslovanje, kao i samo istraživanje i razumevanje potreba tržišta, marketinga i predstavljanja. Naravno, najlepša je sama izrada proizvoda, onaj momenat kada se drvo pokaže u punom sjaju.

Ako biste mogli da vratite vreme, postoji li nešto što biste uradili drugačije?

Verovatno bih se više fokusirala na sam segment marketinga i prodaje. Iz ovog ugla mislim da sam sa tim malo zakasnila, jer sam akcenat stavila na sam dizajn i tehniku izrade proizvoda.

Koji je bio prvi proizvod u vašem asortimanu i kako on danas predstavlja vašu firmu?

Prvi proizvod, sa kojim je sve krenulo je daska ORNAMENT.

Ovaj model je klasičnog oblika, ali sa malim detaljem koji ovu dasku čini jako neobičnom i atraktivnom. Ovaj model je odlično prošao kod kupaca, jer je bezvremenskog, klasičnog dizajna, pa se kao takav savršeno uklapa u svaki dom.

Lena Wood Art

Po čemu vas potrošači prepoznaju, tj. šta je vaš zaštitni znak i da li ste ga kreirali svesno?

Mislim da je sam dizajn i način izrade ono po čemu potrošači prepoznaju proizvode. Osim toga, jako je retko naići na kuhinjsku galanteriju koja se izrađuje od jednog komada drveta. Uglavnom se na našem tržištu pronalaze komadi od lepljenog drveta.

Sve je krenulo od moje opsesije za detaljima, na kojima sam uporno i konstantno radila. Nekako je baš to i ispalo zaštitni znak po kome je sam brend i prepoznatljiv.

Koliko proizvoda obuhvata vaš asortiman danas i navedite nam one koji su najzanimljiviji potrošačima?

Najprodavaniji i najpopularniji model je daska ŽIROVI. Namenjena je za serviranje i ukrašavanje svečanih/slavskih trpeza. Daska je okrugla sa bordurom, srpskog taradicionalnog simbola žirova. Idealna je za posluživanje slavskog kolača, božićne česnice, različitih pogača, ali i svih ostalih đakonija.

Takođe bih istakla dasku VINOVA LOZA sa motivom vinove loze, odnosno daska za ljubitelje vina, a za one koji više uživaju u pivu, tu je dasak HMELJ sa motivom loze hmelja i klasja ječma.

U ponudi je oko 10 modela kuhinjskih dasaka. Njihov dizajn, veličina i funkcionalnost su drugačiji, tako da svako može da izabere upravo onakav model kakav mu je i potreban. Tu je 8 modela drvenih činija, koje se takođe razlikuju po funkcionalnosti i dizajnu. I na kraju, tu su za sada samo dva modela poslužavnika.

Ono što bih takođe htela da istaknem je i ugostiteljska ponuda. To je ponuda sa varijacijom od dva, po mom mišljenju, najzanimljivija i najfunkcionalnija modela za posluživanje. Ovi modeli su jedini napravljeni od masivno lepljenih ploča drveta bukve. Oni su prilagođeni potrebama ugostiteljskih objekata, ali su odlični i za upotrebu u svakom domu.

Lena Wood Art

Koliko trenutna situacija utiče na razvoj vašeg biznisa i vaše delatnosti uopšte?

Svoj posao sam pokrenula u doba pandemije, a moj proizvod je proizvod koji se koristi u kući, pa je to nekako ispalo dobro za početak poslovanja. Međutim, stanje sa pandemijom se menja nabolje, tako da ću u narednom periodu morati da se prilagodim i adaptiram na situaciju. Kako nisam radila u vreme pre ovog stanja biće to veliki izazov za mene.

Možete li nam reći koliko je, prema vašem mišljenju, važna uloga onlajn prodaje u današnje vreme?

Nažalost, onlajn prodaja se kod nas tek sa ovom pandemijom pokazala u punom sjaju. Ljudi su tek sada nekako videli njene prednosti. Nema gužve, može se izvršiti kupovina u bilo koje doba dana, većina prodavaca i potvrdi slanje robe, tako da tačno znate kada ona dolazi do vas, a našim zakonom je i jasno definisano pravo i uslovi za povrat robe. Mada, čini mi se da naš narod ipak vise voli odlaske u markete i tržne centre. Na Zapadu npr. taj vid trgovine polako odumire.

Lena Wood Art

Koliko društvene mreže doprinose prodaji i marketingu vaših proizvoda?

S obzirom da mislim da je online trgovina budućnost i u našoj zemlji, ja sam svoje poslovanje, sav marketing oglašavanje i komunikaciju usmetila ka društvenim mrežama. Smatram da je ovakvo oglašavanje mnogo bolje i pogodnije za moje proizvode. Lakše mi je da pokažem njihove benefite, potrošači mogu da vide ko stoji iza njihove izrade i načina proizvodnje. Na taj način pokušavam da uspostavljam vezu sa potrošačima i steknem njihovo poverenje, ali i prenesem svoju ljubav prema drvetu i prirodi.

Kakvi su vaši planovi na polju razvoja novih proizvoda u toku narednog perioda?

Ja već imam nekih dvadesetak modela u ponudi. Razvoj novog proizvoda je nešto za šta mi je najviše vremena i sredstava potrebno, a ja bih se trenutno više fokusirala na marketing i samu prodaju. Naravno da to ne znači da ih uopšte neće biti. Svesna sam da će svaki naredni proizvod morati da opravda i reputaciju koju sam kroz ovo vreme izgradila, pa će se i vreme razvoja novog proizvoda shodno tome i povećavati.

Šta je ono što biste preporučili svima onima koji planiraju da se upuste u sopstveni biznis?

Moja poruka za sve koji bi voleli da se upuste u preduzetničke vode je da slede svoje snove i rade ono što vole. Naoružajte se strpljenjem i upornošću i uživajte u svim preprekama i naporima. I nikako ne odustajte kada se sve učini preteškim.