Karamele Maksimović: Čuvene domaće karamele su ponovo tu

Karamele Maksimović

Karamele Maksimović: Čuvene domaće karamele su ponovo tu

Sa Milanom Maksimovićem, vlasnikom brenda karamele Maksimović, razgovarali smo o tome kako se vratio porodičnom biznisu, koje su novine u njihovoj ponudi, na šta su najponosniji kada su karamele u pitanju i šta je poruka za sve one koji se tek upuštaju u sopstveni biznis.

Po našim saznanjima, mi smo jedini u Srbiji koji prave ovu vrstu karamela. Ako ima još nekoga, stvarno bismo voleli da razmenimo iskustva…

Karamele Maksimović

Kako ste došli na ideju da pokrenete sopstveni biznis i kako ste se odlučili baš za slatkiše?

Pokretanje sopstvenog biznisa je nešto što je došlo potpuno prirodno. Porodica Maksimović je porodica sa poslastičarskom tradicijom dugom više od sto godina, tako da je biznis već postojao, smo što izvesno vreme nije funkcionisao. Ja nisam mogao da dozvolim da se tradicija ugasi, osećao sam da treba da nastavim, iako moj poziv nema veze sa poslastičarstvom. I tako sam krenuo da učim…

Šta je bilo najteže prilikom pokretanja posla, a koja bi bila Vaša najlepša uspomena iz tog perioda?

I najteže i najlepše bilo je učenje. Kada se prvi put susretnete sa nečim deluje vam nesavladivo, a pogotovo kada ceo život gledate dedu i oca koji sa tolikom lakoćom obavljaju sve te poslove. Srećom, moj otac je dobar učitelj, a ispostavilo se da sam ja odličan učenik, tako da je vrlo brzo sve došlo na svoje. Kada sam napravio savršene kramele, prvi, drugi, treći put…, sve su to momenti koji se ne zaboravljaju i čine divne uspomene.

Ako biste mogli da vratite vreme, postoji li nešto što biste uradili drugačije?

Zaista ne bih nešto mnogo menjao. Od samog početka sam posao sa karamelama posmatrao kao zadovoljstvo i uživanje i trudio se da stres svedem na minimum. I dalje to doživljavam kao viši cilj – čuvanje porodične tradicije od zaborava. Kada shvatim da ljudi vole karamele, žele da ih kupe i uživaju u njima, ja se osećam dobro i siguran sam da je sve do sada urađeno kako treba.

Koji je bio prvi proizvod u vašem asortimanu i kako on danas predstavlja vašu kompaniju?

Prvi proizvod je Domaća mlečna karamela, napravljena po porodičnom receptu. To je slatkiš mog detinjstva, a i detinjstva moje dece. Dugo smo pravili samo karamele i lagano su postale prepoznatljive, sada mnogo ljudi zna za njih. Više o njima možete naći na našim Fejsbuk i Instagram stranicama.

Karamele Maksimović

Koliko proizvoda obuhvata vaš asortiman danas i navedite nam one koji su najzanimljiviji potrošačima?

Danas, pored domaćih mlečnih karamela, pravimo i karamele sa lešnikom, koje su takođe privukle dosta pažnje, a imamo u planu još neke ukuse. Takođe, pravimo baklave i domaće kolače. Kolači su takođe jedan od favorita, bar tako kažu oni koji su ih probali.

Pre par meseci upustili smo se u jedan zanimljiv projekat, počeli smo da pravimo i pakujemo domaću granolu. To malo iskače iz onoga na šta su naši kupci navikli, ali je vrlo dobro prihvaćena. Videćemo u kom pravcu će se ta priča razvijati.

Po čemu vas potrošači prepoznaju, tj. šta je vaš zaštitni znak i da li ste ga kreirali svesno?

Smatram da je naš zaštitni znak naša duga tradicija, specifičan ukus koji imaju naše karamele i kvalitet koji se oseti pri prvom zalogaju bilo kog našeg proizvoda. Postavili smo standard ispod kog ne želimo da idemo. Isto tako ispred svakog našeg proizvoda stoji pridev DOMAĆE i zaista smo ponosni na to. Takođe, po našim saznanjima, mi smo jedini u Srbiji koji prave ovu vrstu karamela. Ako ima još nekoga stvarno bismo voleli da razmenimo iskustva. Tako da, zaštitni znak nije kreiran svesno, on je došao sam od sebe, od našeg truda i zalaganja i toga što danas ljudi u našoj zemlji umeju to da prepoznaju.

Karamele Maksimović

Koliko trenutna situacija utiče na razvoj vaše delatnosti i koliko je, prema vašem mišljenju, važna onlajn prodaja u današnje vreme?

Onlajn prodaja je ono što najviše vezujem sa trenutnom situacijom. Mislim da ljudi sve više prelaze na onlajn kupovinu, što uopšte nije loše, naprotiv. Mnogi onlajn šopovi su ubacili naše proizvode u asortiman i to sasvim dobro funkcioniše.

Koliko društvene mreže doprinose prodaji i marketingu vaših proizvoda?

Nama su društvene mreže vrlo važne. Svaku novinu u firmi, novi proizvod, novi ukus, zanimljivosti iz radionice, sve prvo delimo sa našim pratiocima na mrežama. Vrlo često se konsultujemo sa njima, pitamo ih za mišljenje, tražimo im predloge i zaista nam je važan fidbek koji dobijamo. Smatram da danas, bez društvenih mreža nema dobrog markentinga, one nam omogućavaju blizak kontakt i komunikaciju sa korisnicima, a danas je to, po mom mišljenju, dosta važno.

Kakvi su vaši planovi na polju razvoja novih proizvoda u toku narednog perioda?

Planova je mnogo, od onih manjih kao što su novi ukusi karamela, nove vrste kolača, promene ambalaže, zatim malo većih kao što su novi proizvodi, sa akcentom na tradicionalne recepte i domaću ručnu proizvodnju itd. Ali i onih najvećih, kao što je otvaranje sopstvene maloprodaje, možda…

Šta je ono što biste preporučili svima onima koji planiraju da se upuste u sopstveni biznis?

Jednostavno bih im preporučio da se upuste. Ako osećaju da rade pravu stvar, treba da prate taj osećaj, bez obzira na okolnosti, bez obzira na mišljenja okoline. Samo da naprave taj prvi korak.