E Prime: I svetsko i domaće tržište se sve više okreće električnim vozilima

E Prime

E Prime: I svetsko i domaće tržište se sve više okreće električnim vozilima

Sa vlasnicima firme E Prime razgovarali smo o tome kako su od električnog bicikla za svoje potrebe došli do proizvodnje namenjene prodaji, kako je bilo na prvim sajmovima motocikala i kakva je budućnost njihove delatnosti.

Tržište i prodaja električnih bicikala i tricikala neprekidno značajno raste i na svetskom i na evropskom nivou. Mi proizvodimo bicikle visokog kvaliteta koje plasiramo po cenama značajno nižim od onih na evropskom tržištu. Tu vidimo svoju šansu.

E Prime

Kako ste došli na ideju da pokrenete sopstveni biznis i kako ste se odlučili za električne bicikle?

Najpre smo napravili Električni bicikl za svoje potrebe i kada smo videli reakcije ljudi na ulici, odlučili smo da ga prikažemo na prvom Sajmu automobile i motocikala (2016. godine). Na Sajmu smo imali ogromnu pažnju od strane posetilaca i medija te smo odlučili da se ozbiljnije bavimo tim poslom. Godinu dana smo paralelno radili na ovom projektu i poslovima kojim smo se do tada bavili, a 2017. godine osnivamo firmu E Prime i počinjemo sa proizvodnjom namenjenoj prodaji.

Šta je bilo najteže prilikom pokretanja sopstvenog posla, a koja bi bila vaša najlepša uspomena iz tog perioda?

Najteže je bilo doći do dizajna koji će zadovoljiti i naše želje i naše tadašnje mogućnosti. Ipak, bilo je lepo i zanimljivo, koliko god teško, praviti prototipove, istraživati, ulaziti u jedan potpuno nov svet i tehnologiju kojom se do tada nijedan od nas nije bavio.

Ako biste mogli da vratite vreme, postoji li nešto što biste uradili drugačije?

Sve je nekako išlo svojim prirodnim putem i tokom i verovatno bi bila greška bilo šta izostaviti, preskočiti ili promeniti na tom putu. Još uvek svaka greška znači učenje nečeg novog.

E Prime

Koji je bio prvi proizvod u vašem asortimanu i kako on danas predstavlja vašu firmu?

Prvi proizvod je dugo bio i naš zaštitni znak, model E Prime Experience koji ima jedinstven dizajn i veoma je zanimljiv i za oko i za vožnju. Trenutno više dajemo na značaju lakšim i dostupnijim modelima sa kojima osvajamo evropsko tržište, ali je Experience ostao naš najprepoznatljiviji proizvod.

Po čemu vas potrošači prepoznaju, šta je vaš zaštitni znak i da li ste ga kreirali svesno?

Za razliku od većine proizvođača koji imaju sličan izgled električnih bicikala, mi smo rešili da se dizajnom znatno razlikujemo od drugih i imamo dizajnerski sasvim drugačije proizvode. Ono što kvalitativno razlikuje naše električne bicikle od velikog broja drugih je bar za trećinu veća distanca koja se može preći sa jednim punjenjem baterije.

E Prime

Koliko proizvoda obuhvata vaš asortiman danas i navedite nam one koji su najzanimljiviji potrošačima?

U ovom trenutku imamo 8 proizvoda. To su Effecto (City i Deluxe), Effecta (City i Deluxe), Evo R, Effecto S, Effecta S, Cargo, Experience i E-trike (tricikl).

Koliko trenutna situacija utiče na razvoj vašeg biznisa i vaše delatnosti uopšte?

Svetsko, kao i domaće tržište sve više se okreće električnim vozilima. Tržište i prodaja električnih bicikala i tricikala neprekidno značajno raste i na svetskom i na evropskom nivou. Proizvodimo proizvode visokog kvaliteta koje plasiramo po cenama značajno nižim od onih na evropskom tržištu za sličan kvalitet. Tu, između ostalog, vidimo i svoju šansu.

Možete li nam reći koliko je, prema vašem mišljenju, važna uloga onlajn prodaje u današnje vreme?

Trenutna situacija je pogodovala razvoju i oslanjanju na onlajn prodaju, kao i dostavi proizvoda na kućnu adresu. Naši proizvodi tu najpre igraju ulogu kao prevoz za kurire i dostavljače. Pošto su naši proizvodni specifičnog gabarita i namene, onlajn prodaja nam nije glavni način prodaje, mada je sve više onih koji onlajn naručuju i dobijaju naše proizvode na kućnu adresu.

Koliko društvene mreže doprinose prodaji i marketingu vaših proizvoda?

Društvene mreže su odličan način da se proizvod predstavi širem auditorijumu i da se što više bude u direktnom kontaktu sa krajnjim korisnicima. Tako je i sa našim proizvodima.

E Prime

Kakvi su vaši planovi na polju razvoja novih proizvoda u toku narednog perioda?

S obzirom na kretanje na svetskom i evropskom tržištu, naši planovi i ambicije se najpre kreću u smeru pojačavanja prisutnosti na tržištu zemalja Evropske unije, a zatim očekujemo iskorak i na ostala tržišta. Od ove godine uvodimo u svoju ponudu i homologovane proizvode za tržište EU i svih zemalja sveta koji će imati zakonsku mogućnost da se registruju i, uz dozvolu, voze brzinom od 45km/h, sa jačim motorom i većim dometom.

Šta je ono što biste preporučili svima onima koji planiraju da se upuste u sopstveni biznis?

Preporučili bismo da se, za početak, naoružaju strpljenjem, da skupe energiju, da budu posvećeni i predani svom projektu.

Trebalo bi istražiti tržište, konkurenciju i naći svoje potencijalno mesto na tržišu, obezbediti početne resurse, pre nego što se krene u posao. Neka pitanja se nametnu tek kada se uđe u nov posao, ne mogu se isplanirati. Zato je potrebno biti spreman za izazove i veliki broj neočekivanih i novih tema za razmišljanje i delanje.

E Prime