Crna ovca: Zabavno, kreativno, ukusno

Crna Ovca

Crna ovca: Zabavno, kreativno, ukusno

Iz Crne ovce su nam ispričali kako su im jedno putovanje i jedan sladoled u Italiji dali ideju za pokretanje biznisa, kako je ponekad dovoljno par kineskih i turskih reči da bi se sporazumelo oko sladoleda i kako nikada do sada nije bilo lakše imati ovu ledenu poslasticu na kućnoj adresi.

Danas se rado sećamo tih dana gde noću pravimo sladoled, a danju ga prodajemo, ali ne možemo reći da bismo mogli opet to ponoviti.

Crna Ovca

Kako ste došli na ideju da pokrenete sopstveni biznis i kako ste se odlučili baš za proizvodnju sladoleda?

Pokretanje sopstvenog biznisa je delovalo kao očigledno rešenje za našu primarnu težnju, a to je stvaranje zdrave radne atmosfere sa dobrim i ambicioznim ljudima koje danas smatramo našim malim stadom. Sladoled je u tom trenutku bio nedovoljno razvijen proizvod na našem tržištu, u okviru kog smo osetili dovoljno slobode da posao ipak bude i zabavan, kreativan i naravno ukusan. Izazov je svakako bio veliki (implementirati sve što smo godinama učili o proizvodnji kvalitetnog sladoleda nije jednostavno), ali danas, zajedno sa svojim timom, verujemo da radimo pravu stvar.

Šta je bilo najteže prilikom pokretanja posla, a koja bi bila Vaša najlepša uspomena iz tog perioda?

Prilikom pokretanja biznisa, u osnovi malog i lokalnog, uvek će najveći izazov biti finansije. Ulaganja i rizici tog tipa jednostavno moraju uzeti glavnu reč. Ipak, već od prve sezone, okupljanjem kvalitetnog kolektiva i sa našim prvim mušterijama, znali smo da je sve to početak jedne lepe priče. Uprkos velikom obimu posla, oko nas se razvila neka dobra energija, bili smo zajedno u tome i stvarali smo nešto naše. Danas se rado sećamo tih dana gde noću pravimo sladoled, a danju ga prodajemo, ali ne možemo reći da bismo mogli to ponoviti.

Ako biste mogli da vratite vreme, postoji li nešto što biste uradili drugačije?

Pretpostavljamo da smo mnogo stvari mogli uraditi bolje, makar se bolje pripremiti za neke izazove, ali kada se osvrnemo na ovih 6 i po godina rada Crne Ovce, mi tu „ne bismo ništa dirali”. Sve što smo iskusili stvorilo nas je onim što smo danas. Svi ljudi koji su radili sa nama su ostavili svoj pečat i mi smo veoma ponosni na ono gde smo trenutno.

Crna Ovca

Koji je bio prvi proizvod u vašem asortimanu i kako on danas predstavlja vašu kompaniju?

Prvi proizvod, kao i proizvod kojim se mi veoma ponosimo, bio je naš sladoled od oraha. Imali smo tu veliku ideju da naši sladoledi budu prilagođeni za nepce našeg naroda, da imamo ukuse sladoleda koji će vraćati ljude u detinjstvo. Iako danas u ponudi imamo preko 200 različitih ukusa, drago nam je da je orah kod naših mušterija i dalje veoma omiljen i tražen i da vezuje naš sladoled za duboko usađene uspomene na bake i mame i nas kao decu koja preko kuhinjskog pulta pokušavamo da izmamimo još malo fila za tortu.

Koliko proizvoda obuhvata vaš asortiman danas i navedite nam one koji su najzanimljiviji potrošačima?

Kada je u pitanju sladoled, trenutno imamo preko 200 oformljenih recepata, ali to nije i nikada neće biti konačan broj. Ne zaustavljamo se u našim istraživanjima kvalitetnih namirnica i zanimljivih kombinacija, a to je jedan bezgraničan prostor za razvijanje. U težnji da naše sladolede oplemenimo dobrim kolačima, razvili smo recepte i za domaći keks, medenjake, orasnice, ručno pravljene čokolade i cookie dough, koji se danas takođe mogu kupiti u našim radnjama.

Crna Ovca

Po čemu vas potrošači prepoznaju, tj. šta je vaš zaštitni znak i da li ste ga kreirali svesno?

Verujemo da je cela naša priča naš zaštitni znak i da ljudi to osećaju i vezuju se za naš brend kao celinu. Od velikog izbora kvalitetnih sladoleda do stalne težnje da dolazak na sladoled bude najbezbrižniji trenutak dana, ljudi u Ovci dele sa nama neke od svojih najlepših trenutaka.

Koliko trenutna situacija utiče na razvoj vaše delatnosti?

Trenutna situacija je uticala na našu organizaciju posla, ali ne i na potrebu naših mušterija za sladoledom. Uz malo adaptiranja i proširenja mogućnosti dostave, sladoled nikad nije bilo lakše dobiti na kućnoj adresi. U našim lokalima se oseća odsustvo turista, pa se brinemo da ćemo zaboraviti ovo malo reči što smo naučili na turskom i kineskom. Osim toga, sladoled je tu, atmosfera je tu i mi smo zadovoljni.

Možete li nam reći koliko je, prema vašem mišljenju, važna uloga onlajn prodaje u današnje vreme?

Onlajn prodaja je veliki faktor u održanju biznisa trenutno, pogotovo u užurbanoj sredini kao što je Beograd. Prednosti onlajn prodaje su svakako brzina razmene informacija i ušteda vremena u kretanju kroz gradske gužve. Ipak, mi i dalje volimo da dobijemo priliku da poslužimo sladoled uz koju razmenjenu reč, savet i osmeh.

Koliko društvene mreže doprinose prodaji i marketingu vaših proizvoda?

Društvene mreže nisu nešto čemu smo u početku pridavali mnogo značaja, ali kako se krug naših mušterija širio javila se i potreba da olakšamo svima komunikaciju i dopremo do velikog broja ljudi koje zanima šta ima novo u Ovci. Ljudi prepoznaju svoje lepe uspomene u našim objavama, saznaju nešto što im je možda promaklo i dele između sebe stvari koje su za njih zanimljive. A nama je divno da budemo deo cele te srećne zajednice.

Crna Ovca

Kakvi su vaši planovi na polju razvoja novih proizvoda u toku narednog perioda?

Iako stalno radimo na kreiranju novih ukusa i proizvoda, cela ova situacija sa pandemijom nam je dala vremena da se tome još više posvetimo, pa smo u poslednjih godinu dana izbacili, u redovnu ponudu, i desetak vrsta kolača i čokolada, a do kraja ove godine planiramo da predstavimo još nekoliko novih proizvoda.

Šta je ono što biste preporučili svima onima koji planiraju da se upuste u sopstveni biznis?

Ukoliko se neko sprema za ulazak u sopstveni biznis, mora biti spreman na sve što taj projekat nosi. Niko neće izneti vašu priču na način na koji biste sami. I ukoliko vam je realizacija ideje bitna (a trebalo bi da bude), imajte na umu da ste baš vi ti koji će najviše raditi i najviše sebe ostaviti u tome. To je jedini način. A tek onda se može ceniti da li je ideja bila dobra i da li je logistika bila dovoljno jaka. Kada stvarate kolektiv, razmišljajte o tome da li biste lično stali na svaku od pozicija koja je otvorena, jer kad zagusti, možda ćete i morati. Ukoliko uložite sebe, na kraju stvarno stiže i lepa nagrada.