Bio tea: Čajevi visokog kvaliteta i atraktivnog pakovanja
Bio tea: Čajevi visokog kvaliteta i atraktivnog pakovanja
Sa Slađanom Vidaković, direktorkom prodaje kompanije Bio tea, razgovarali smo o tome koliko je, pored kvaliteta proizvoda, važno i pakovanje koje će taj kvalitet očuvati, o tome kolika je uloga društvenih mreža u promociji i prodaji njihovih čajeva, ali i o savetima koji bi mogli poslužiti svima onima koji žele da se bave preduzetništvom.
Kao konzumenti lekovitog bilja i ljubitelji prirodnih proizvoda primetili smo da na našem tržištu nema dovoljno ovakvih proizvoda i da ih je jako komplikovano nabaviti. Takođe, neko smo ko veliku pažnju poklanja samom pakovanju, odnosno želeli smo da tržištu ponudimo proizvod koji će biti higijenski, praktično i zdravstveno bezbedno upakovan.
Kako ste došli na ideju da pokrenete sopstveni biznis i kako ste se odlučili za čajeve i lekovito bilje?
Kao konzumenti lekovitog bilja i ljubitelji prirodnih proizvoda primetili smo da na našem tržištu nema dovoljno ovakvih proizvoda i da ih je jako komplikovano nabaviti. Takođe, neko smo ko veliku pažnju poklanja samom pakovanju, odnosno želeli smo da tržištu ponudimo proizvod koji će biti higijenski, praktično i zdravstveno bezbedno upakovan. Zato smo pored kvaliteta samog proizvoda, obezbedili i samo pakovanje koje će garantovati njegov nepromenjen ukus i kvalitet.
Šta je bilo najteže prilikom pokretanja sopstvenog posla, a koja bi bila Vaša najlepša uspomena iz tog perioda?
Stvaranje novog proizvoda je priča za sebe – počev od ideje do same realizacije i plasiranja proizvoda. Ispitivanje tržišta je prvi korak. Ponuditi kupcima nešto novo je jako teško u vremenu kad nam je skoro sve dostupno. Onda kada smo sigurni da imamo ideju dolazi do dela kad treba ispuniti sva zakonska rešenja, osmisliti sam dizajn, za koji smatramo da je jako bitan, i naći najbolji način da se predstavimo tržištu. Sve to zahteva vreme, kreativnost i bez volje i ljubavi prema onome što radimo nije bilo moguće uspeti.
Ako bi ste mogli da vratite vreme, postoji li nešto što bi ste uradili drugačije?
Jedino što bismo uradili drukačije je što bismo samu realizaciju pokrenuli ranije. Svaki posao donosi rizike, ali čekanje pravog trenutka nekad zna da uspori ili potpuno zaustavi samu ideju proizvoda.
Koji je bio prvi proizvod u vašem asortimanu i kako on danas predstavlja vašu kompaniju?
Naš prvi proizvod je DETOX 14 DANA biljna mešavina. Jako smo ponosni na ovaj proizvod. Nastao kao pažljiv odabir lekovitog bilja posle višegodišnjeg istraživanja o samim biljkama, prvenstveno za lične potrebe. Uvideli smo njegovu efikasnost u vidu smanjenja apetita, povećanja energije, ubrzanja metaboizma bez agresivnog dejsta. Odličnan je saveznik protiv otoka, celulita, a samim tim i mršavljenja.
Zadovoljni korisnici i kupci su nas podstakli na razvijanje i ostalih proizvoda iz našeg asortimana. Smatramo da je ovaj proizvod „lična karta” i najbolji proizvod naše firme koji je sam našao prostor preko preporuka do kupaca.
Koliko proizvoda obuhvata vaš asortiman danas i navedite nam one koji su najzanimljiviji potrošačima?
Naš asortiman se jako brzo širi novim proizvodima. Slim čaj rešava probleme sa probavom, Relax čaj je odličan kod stresa i problema sa spavanjem, a u našem asortimanu se nalaze i jednokomponetni nakvalitetniji čajevi od bilja i klase koje na prirodan način rešavaju razne tegobe. Sve detalje o našim proizvodima možete pronaći na našem sajtu.
Po čemu vas potrošači prepoznaju, tj. šta je vaš zaštitni znak i da li ste ga kreirali svesno?
Kao što smo već napomenuli, cilj nam je bio da pored kvalitetnih proizvoda ponudimo tržištu i nešto jedinstveno i drukačije. Osmislili smo originalno pakovanje vrlo atraktivnog dizajna koje pored toga što privlači pažnju kupca garantuje, samim izborom materijala i načinom otvaranja, nepromenjen kvalitet čaja. Prvi na našim prostorima imamo dodatni alumijumski poklopac na pakovanju koji garantuje da je baš kupac onaj koji je prvi došao u kontakt sa samim proizvodom.
Koliko trenutna situacija utiče na razvoj vaše delatnosti?
Svaki nov izazov tržišta, pa i ova situacija koja nas ograničava, tera nas da budemo još bolji i jači. Svako vreme nosi svoje izazove i idealni uslovi poslovanja ne postoje. Trudimo se da se prilagodimo situaciji i smatramo da smo uspešni u tome.
Možete li nam reći koliko je, prema vašem mišljenju, važna uloga onlajn prodaje u današnje vreme?
Mi smatramo da je budućnost trgovine u online uslugama i na vreme smo deo naše distribucije usmerili baš ka ovom segmentu tržišta. Ubrzan način života i poslovanja ostavlja nam jako malo vremena za klasičan način kupovine, a otvara prostor ka novim načinima trgovine. Mi smo tu da olakšamo kupcima način da dođu do naših proizvoda.
Koliko društvene mreže doprinose prodaji i marketingu vaših proizvoda?
Doprinose mnogo. Društvene mreže su sjajan način da reklamiramo i predstavimo naš proizvod, kao i da ostvarimo direktan kontakt sa kupcima. Tu smo da odgovorimo na sva pitanja kao proizvođači, damo savet i preporuku, što bi bilo vrlo teško izvodljivo da društvene mreže nisu ovoliko široko rasprostranjene,
Kakvi su vaši planovi na polju razvoja novih proizvoda u toku narednog perioda?
Sami kupci i korisnici naših proizvoda nam daju ideje za stvaranje novih. Mislimo da imamo prostor za još mnogo novih proizvoda i trudićemo se da u najkraćem mogućem roku ispunimo zahteve tržišta. Naš tim radi svakodnevno na stvaranju novih proizvoda i smatramo da smo, kao relativno mlada firma, uspeli da steknemo poverenje koje je najbitnije, a samim tim i motivaciju za širenje asortimana.
Šta je ono što bi ste preporučili svima onima koji planiraju da se upuste u sopstveni biznis?
Pre svega moraju da vole ono čime se bave, jer samo tako će dati sve od sebe i biti uspešni. Takođe, moraju biti spremni na rizik i da ne ide baš uvek onako kako se planira, a to su čari preduzetništva. Preduzetništvo nam otvara prostor za ispunjenje na svim poljima i zato, ako imaju ideju, treba da krenu sa realizacijom, jer dobar proizvod sam nađe put do kupca.