Aura: Iznenadi se svaki put

Aura

Aura: Iznenadi se svaki put

Sa Milom Litvinjenko, vlasnicom domaće kozmetičke kuće Aura, razgovarali smo o tome kako je došla na ideju da pokrene sopstveni biznis, kako se odlučila za kozmetičke proizvode i koliko su u današnje vreme važni onlajn prodaja i digitalni marketing.

Izazovi su motivacija, način da se pokrenemo, naučimo nešto novo, da prevaziđemo i rešavamo.

Aura

Kako ste se odlučili za pokretanje sopstvenog biznisa i za proizvodnju i promet kozmetike?

U svet šminke sam uplovila sasvim slučajno. Naime, radila sam kao prevodilac na jednom sajmu kozmetike koji mi je promenio pogled na mejkap. Na pomenutom sajmu bilo je potrebno da se od delova nekih proizvoda i ambalaže napravi novi proizvod – i ta situacija me je neverovatno inspirisala. Shvatila sam da je lansiranje sopstvenog brenda nešto što me istinski zanima i odlučila sam da se svim srcem upustim u realizaciju te ideje. Uvek volim da kažem da je za mene pokretanje brenda Aura bilo izazov i uživanje u isto vreme. Izazov, jer je to bio iskorak u vode marketinga i prodaje – sfera kojima se u tom trenutku nisam aktivno bavila, ali i uživanje – jer volim da učim, radim na sebi i savladam sve prepreke i dođem do ciljeva koje postavim. Od samog početka sam zavolela posao kojim se bavim, stalno se edukujem i zato ga danas radim sa čak većom strašću. Naravno da je bilo teških trenutaka, ima ih i danas, ali sada teške situacije ne doživljavam tragično. One za mene i Aura tim predstavljaju male prepreke iz kojih gledamo da izvučemo pouku, naučimo kako da rešimo problem i idemo dalje.

Ako biste mogli da vratite vreme, postoji li nešto što biste uradili drugačije?

Ne bih, jer bez svih tih iskustava Aura ne bi danas bila to što jeste. Kad sve funkcioniše bez greške – na tom mestu nema napretka. Naš moto u Auri glasi „iznenadi se svaki put” – što podrazumeva poruku potrošačicama u vezi sa našim proizvodima, ali i timu u fabrici. Izazovi su motivacija, način da se pokrenemo, naučimo nešto novo, da prevaziđemo i rešavamo.

Koliko proizvoda obuhvata vaša kompanija danas i koji su najzanimljiviji potrošačima?

Aura danas broji oko 700 barkodova. Moram da kažem da su naše potrošačice veoma versatilne i da postoji dosta različitih proizvoda koje vole i često kupuju – od tečnih ruževa Drama Queen, preko Star Gloss sjajeva za usne, naše sada već čuvene Lipliner olovke za usne, pa do veštačkih trepavica ili Explicit farbi za koje smo dobijali nagrade za najkvalitetniju boju za kosu prema mišljenju kupaca.

Aura

Koje proizvode Vaše kompanije i sami koristite?

Najčešće nosim neutralne nijanse, pa verujem da su one moj zaštitni znak. Koristim tečni ruž Drama Queen u nijansi Happiness is a Butterfly, jer je praktičan i slaže mi se uz gotovo sve što nosim od odeće. Nedavno smo lansirali kolekciju veoma postojanih

lakova za nokte koja se zove Like a PRO!, u kojoj ima preko šest nude boja, baš po mom ukusu. Pored toga, volim da stavim i vatreno crveni ruž – uglavnom kada idem na neki događaj. Tada je moj izbor nijansa Don’t call me Angel, takođe iz naše Drama Queen linije.

Možete li nam reći koliko je, prema vašem mišljenju, važna uloga onlajn prodaje u današnje vreme?

Prošla godina nas je naučila da onlajn prodaja može biti „zlatna ruda” i izvor neograničnih mogućnosti koje su potrebne za uspešnije poslovanje. Širenjem digitalizacije i pojavom novih tehnologija, preduzetnici moraju da ulažu u razvoj e-trgovine da bi preživeli sve konkurentnije tržište. Takođe, ono što je prednost ove vrste prodaje jeste što se mi kao brend ne obraćamo više samo lokalcima, već dolazimo do pojedinaca sa drugih krajeva sveta koji žele da isprobaju Aura proizvode – i upravo to nas je inspirisalo da se širimo i istražujemo koje su mogučnosti za razvoj brenda na drugim tržištima.

Koristite li društvene mreže i koliko one mogu doprineti prodaji i marketingu vaših proizvoda?

Veoma. Najveći procenat Aura korisnica je upravo na društvenim mrežama, koje, s jedne strane, njima olakšavaju kupovinu, dok, s druge – nama pružaju mogućnost da brzo i lako razgovaramo, čujemo njihove utiske ili kritike, ponudimo im savete ili trikove kako neke proizvode mogu da koriste na više načina… Kako je Aura lokalni brend, mi se zaista trudimo da proizvode razvijamo prema potrebama naših potrošačica ili ih često modifikujemo prema njihovim komentarima, pa je ta komunikacija veoma važna.

Što se tiče marketinga, imamo „in house” tim, jer smatramo da niko ne može bolje da predstavi proizvode od nas koji ih stvaramo. Emotivno smo vezani za svaki naš projekat, funkcionišemo kao tim i mislim da oni koji nas prate to osećaju.

Aura

Koliko trenutna situacija utiče na razvoj vaše delatnosti?

Iako je bilo izazova u smislu prilagođavanja rada na novonastalu situaciju, moram da kažem da smo se mi dosta dobro snašli – naročito kada je u pitanju gorepomenuta onlajn prodaja. Trudimo se da pratimo trendove i idemo u korak sa inovacijama i tehnologijom, tako da smo mi već imali veoma kvalitetne e-commerce platforme koje su odlično funkcionisale, a prošla godina nas je samo ubrzala da se više njima posvetimo, isprobavamo različite mogućnosti i poboljšamo ih – što je neminovno dovelo do uspešnije prodaje.

Kakvi su vaši planovi u toku narednog perioda?

Ove godine lansiramo baš puno novih proizvoda i unapređujemo neke stare – tako da će naše potrošačice nesumnjivo biti iznenađene, a nadam se i da će im se svideti sve što im pripremamo. Takođe, plan je da osnažimo rad na društvenim mrežama, da napravimo Social media tim, a od našeg Aura sajta regionalnu platformu na kojoj će svi posetioci moći da se informišu o raznim stvarima vezano za dekorativnu kozmetiku.

Šta je ono što biste preporučili svima onima koji planiraju da se upuste u sopstveni biznis?

Uspeh ne pada sa neba, već dolazi uz puno edukacije, rada, truda, timskog rada i posle određenog vremenskog perioda. Zato je, pre svega, važno biti siguran u svoj izbor, a potom istrajati u ostvarivanju planova i ciljeva. Bez stalnog učenja, upornosti, strpljenja i posvećivanja poslu – ne treba ni kretati.