Vinarija Mačkov podrum: Porodična vinarija sa dugom tradicijom

Mačkov podrum

Vinarija Mačkov podrum: Porodična vinarija sa dugom tradicijom

Iz Mačkovog podruma su nam otkrili kako i kada su se otisnuli u preduzetničke vode, koliko je vera u ono što radimo važna i kako je vinarija dobila ovaj zanimljiv naziv.

Kada smo sadili portugizer, puno ljudi nam je govorilo da smo ludi, da ćemo propasti, da od toga neće biti ništa. Danas, portugizer izvozimo, preko jedne decenije, u SAD i to je naše najpoznatije i najprodavanije vino.

Mačkov podrum

Kako ste došli na ideju da pokrenete sopstvenu vinariju?

Naša porodica se generacijama bavila gajenjem grožđa i proizvodnjom vina, a kad su se stekli uslovi, samo smo obnovili staru porodičnu tradiciju, na jedan savremen i moderan način.

Šta je bilo najteže prilikom pokretanja sopstvenog biznisa?

Mi smo se među prvima otisnuli u preduzetničke vode, čim je zakonom doneta mogućnost za osnivanje privatnih preduzeća. Sve je u tom periodu bilo teško, privatna preduzeća do tada nisu postojala. Najveći izazov je bio promena mentaliteta poslovne zajednice, kupaca, šire javnosti…

Koja je Vaša najlepša uspomena iz tog perioda?

Entuzijazam i optimizam, svesnost istorijskog trenutka u kojem je po prvi put posle Drugog svetskog rata bilo dozvoljeno imati privatno preduzeće i privatnu svojinu uopšte, u kojem smo stvarali modernu istoriju.

Koji je bio prvi proizvod u vašem asortimanu i kako on danas predstavlja vašu kompaniju?

Naša prva etiketa je bila vino Merlot, koje i dalje imamo u našem asortimanu. Od prvog izdanja, etiketa je u vizeulnom smislu prošla kroz nekoliko izmena, ali je kvalitet i stil samog vina nepromenjen. Neke etikete koje smo posle plasirali su doživele mnogo veći uspeh, kao što su npr. Portugizer, roze Frajla ili Traminac mirisavi, ali Merlot predstavlja zlatnu sredinu i održava konstantnu poziciju.

Koliko proizvoda obuhvata vaš asortiman danas i navedite nam one koji su najzanimljiviji potrošačima?

Imamo dosta širok dijapazon etiketa u asortimanu. Od belih vina imamo Sauvignon blanc, Chardonnay, Incognito (od sorte Rajnski rizling) i Traminac mirisavi. Imamo roze Frajlu, od sorte Portugizer, a od crvenih sam Portugizer, te Pinot noir, Merlot i Camerlot (Merlot, Cabernet franc i Cabernet sauvignon). Svaka etiketa ima svoje ljubitelje, ali recimo da su od belih najpopularniji Chardonnay i Traminac mirisavi. Frajla je takođe veoma draga velikom broju potrošača. Od crvenih, najpopularniji je Portugizer, a najcenjeniji Camerlot.

Detaljni pregled svih etiketa možete naći na našem sajtu.

Mačkov podrum

Po čemu vas potrošači prepoznaju, tj. šta je vaš zaštitni znak i da li ste ga kreirali svesno?

Vinarija Mačkov podrum je prepoznata kao porodična vinarija, s dugom tradicijom, posvećena standardu kvaliteta, umetnosti i kulturi, ali i negovanju autohtonih i odomaćenih sorti vinove loze (pre svega mislimo na sortu portugizer).

Naš zaštitni znak je upravo mačak koji predstavlja i nadimak familije osnivača; davanje nadimaka porodicama je jedno prepoznatljivo nasleđe u Sremu, a mi smo taj, pomalo duhovit, identitet naše familije iskoristili u svrhu jedinstvenosti i posebnosti brenda.

Koliko trenutna situacija utiče na razvoj vaše delatnosti?

Kao i sve druge delatnosti koje su vezane za kontakte sa ljudima, tj. druženje, ugostiteljstvo i sl. pogođeni smo novonastalom situacijom, sa jedne strane, ali sa druge strane, to je podstrek za iznalaženje novih, kreativnih rešenja poslovanja. Ona ne mogu u potpunosti nadomestiti gubitak, ali stvaraju dobru osnovu za neku buduću reorijentaciju.

Možete li nam reći koliko je, prema vašem mišljenju, važna uloga onlajn prodaje u današnje vreme?

Bez sumnje je veoma važna. Aktuelna epidemija je samo ubrzala procese koji bi se svakako desili u narednih desetak godina.

Koliko društvene mreže doprinose prodaji i marketingu vaših proizvoda?

Komunikacija putem društvenih mreža je samo jedan od kanala kojim se mogu komunicirati propagandne poruke potrošačima. Pored toga, sama komunikacija je samo jedan od elemenata (uspešnog) marketing miksa, pored adekvatnog proizvoda, cene i distribucije. Možda bi najispravnije bilo reći da društvene mreže, u domenu komunikacija, jesu preuzele dominantnu poziciju u odnosu na ostale kanale.

Mačkov podrum

Kakvi su vaši planovi na polju razvoja novih proizvoda u toku narednog perioda?

U vinogradarstvu i vinarstvu poslovni ciklusi su veoma dugi i traju po nekoliko godina. Već nekoliko godina radimo na nekim novim etiketama i novim proizvodima i trenutna situacija nije ništa promenila po ovom pitanju. Planiramo da uvedemo još jednu, ekskluzivnu, liniju proizvoda i u okviru nje par vina napravljenih posebnim tehnologijama koje do sada još nisu primenjene u Srbiji.

Šta je ono što biste preporučili svima onima koji planiraju da se upuste u sopstveni biznis?

Nužno je imati viziju i verovati svojim idejama. Kada smo sadili portugizer, puno ljudi nam je govorilo da smo ludi, da ćemo propasti, da od toga neće biti ništa. Danas, portugizer izvozimo, preko jedne decenije, u SAD i to je naše najpoznatije i najprodavanije vino. Dakle, u takvim situacijama nema mesta malodušnosti i sumnji. Potrebno je puno entuzijazma i energije, kao uostalom i u svemu čime se čovek bavi.

Mačkov podrum