OLIDOOL Event & Concierge: Sve potrebe organizacije događaja pod jednim krovom

Olidool

OLIDOOL Event & Concierge: Sve potrebe organizacije događaja pod jednim krovom

Sa Filipom Sretovićem, vlasnikom kompanije OLIDOOL, razgovarali smo o njegovim počecima u organizaciji događaja, o tome koliko je trenutna situacija uticala na razvoj delatnosti kojom se bavi i o savetima za sve one koji se dvoume da li da pokrenu sopstveni biznis.

Malo je reći da je naša industrija bila paralisana preko godinu dana, jer događaji nisu bili dozvoljeni. Dosta kolega se zbog toga preorijentisalo na druge poslove. Sada je situacija drugačija i verujem da se nikada više neće ponoviti 2020.

Kako se rodila ideja za OLIDOOL i kako ste se odlučili da pokrenete sopstveni biznis?
Sa organizacijom događaja sam se upoznao na prvoj godini studija Fakulteta organizacionih nauka, a svoja prva znanja stekao sam zahvaljujući neformalnom obrazovanju i angažovanju u nekoliko studentskih organizacija. Odmah mi je bilo jasno da mi ova dinamična industrija stvara entuzijazam i znao sam da se nalazim na dobrom putu. U kompanijama u kojima sam radio do otvaranja sopstvene event agencije bio sam direktno ili indirektno povezan sa organizacijom događaja. Nakon završetka saradnje sa poslednjom firmom u kojoj sam radio kao Marketing menadžer rešio sam da krenem u sopstvenu borbu – prestao sam da apliciram na poslove u kompanijama i postao preduzetnik. Započeo sam kao freelancer, posao se lepo razvijao, što mi je dalo vetar u leđa da iskoristim potencijal i odem korak dalje. Otvorio sam sveobuhvatnu event agenciju sa ciljem da sve potrebe organizacije događaja stavim pod jedan krov i svojim klijentima ponudim optimalno rešenje. Ideja postoji odavno, znam da je ovo oblast u kojoj se dobro snalazim i zahvalan sam što kroz OLIDOOL tu želju sprovedim u delo.

Ako biste mogli da vratite vreme, da li biste nešto uradili drugačije?

Ne, smatram da sve dolazi u svoje vreme sa dobrim razlogom i u pravom trenutku. Iz ove perspektive mislim da bih sve isto radio. Lako je imati „naknadnu pamet”, ali je mnogo važnije biti svestan lekcija kojima nas greške uče. Lekcije ostaju upisane kao iskustvo koje nam služi da sledećeg puta budemo bolji i lako preskočimo prepreke.

Olidool

Kojim se sve sferama posla bavi vaša firma?

Imamo integrisan pristup u organizaciji događaja. Ako ste kompanija i želite da organizujete poseban dan, vikend ili možda neko putovanje za svoje zaposlene ili poslovne partnere, mi smo prava adresa kojoj možete da se obratite. Svoje iskustvo i kontakte postigli smo organizacijom raznih konferencija, koktela povodom otvaranja kompanija ili novih lokacija, lansiranja novih proizvoda, korporativnim žurkama i sl. Više o uslugama iz ovog segmenta možete pogledati OVDE.

Drugi segment našeg poslovanje jeste organizacija Team Building-a za potrebe kompanija, organizacija ili grupe ljudi. Nudimo lepezu aktivnosti koje će ojačati timski duh, kako u Beogradu tako i po čitavoj Srbiji. Takođe, organizujemo team building putovanja u zemlje regiona, a kompletan katalog usluga koje imamo u ponudi možete preuzeti OVDE.

Treći segment našeg poslovanja jesu konsijerž (concierge) usluge. One predstavljaju pomoć u organizaciji, možemo reći, svakodnevnih aktivnosti, poput rezervacije avio karata, rezervacije hotela u Srbiji i regionu, organizacija prevoza individualnog ili grupnog, itd. Ukoliko vam dolaze poslovni partneri ili prijatelji iz inostranstva tada će vam neka od ovih usluga zasigurno zatrebati. Više o ovom segmentu usluge možete pogledati OVDE.

Koji je bio vaš prvi organizovani događaj i koliko se razlikuje od događaja koje organizujete danas?

Ovo pitanje me vraća u studentske dane – bilo je drugačije to što nisam imao iskustva koje danas imam. Glavne stvari su slične u smislu razumevanja procesa organizacije događaja, ali su tok i brzina isporučivanja rešenja znatno drugačiji. Kada tek krećete nemate ni kontakte, ni sredstva, niti znate koga da pitate. Imate želju da uspete i baš tada počinjete da stičete znanje i da vežbate snalažljivost. Sada za svaki deo posla sarađujemo sa proverenim dobavljačima i sve ide mnogo brže i sigurnije.

Po čemu vas korisnici prepoznaju, tj. šta je vaš zaštitni znak i da li ste ga kreirali svesno?

Ono po čemu se trudimo da nas prepoznaju i mislim da nam za sada uspeva jeste to što smo uvek usmereni na detalje i ne prepuštamo slučaju nijedan deo organizacije, već sve sami proveravamo i odobravamo. Želimo da nam klijent veruje da ćemo preuzeti stres koji bi imao u slučaju da samostalno realizuje projekat. Čvrsto verujemo u dobrobiti povratne informacije po završetku događaja – zahvaljujući tome svi učimo.

Olidool

Koristite li društvene mreže i koliko one služe marketingu vaših usluga?

Društvene mreže su neizostavan deo života svih nas i svakako da su one kanali i za promociju agencije OLIDOOL. Imamo profile na Instagram-u, Facebook-u i LinkedIn-u. Težimo da delimo zanimljiv i koristan sadržaj koji može pomoći i drugima kada organizuju svoj događaj, kao i da pogledaju događaje koje smo mi organizovali. Često su društvene mreže prvi kontakt sa potencijalnim klijentima i iz tog razloga one moraju biti aktivne.

Koliko trenutna situacija utiče na razvoj vašeg biznisa i vaše delatnosti uopšte?

Malo je reći da je naša industrija bila paralisana preko godinu dana, jer događaji nisu bili dozvoljeni. Dosta kolega iz industrije se zbog toga preorijentisalo na druge poslove. Sada je situacija drugačija i verujem da se nikada više neće ponoviti 2020. Veliki procenat kompanija vratio se događajima i redovnom organizovanju team building-a. Svakako da je situacija sa koronom uticala na brzinu rasta i razvoja agencije i svi smo morali da usporimo sa svojim planovima. Još uvek se hvata zalet i vraćanje u potpunu normalu očekujem tokom jeseni i proleća 2022.

Šta je ono što biste preporučili svima onima koji planiraju da se upuste u sopstveni biznis?

Pravo pravilo za pokretanje sopstvenog biznisa jeste da volite delatnost kojom želite da se bavite. Tada problemi zapravo postaju izazovi koje vam je zanimljivo da rešavate. Druga stvar je da pravo vreme za pokretanje sopstvenog biznisa ne postoji, zato krenite odmah. Tražite savete iskusnijih preduzetnika koji su prošli put kojim vi tek krećete, većina njih će vam izaći u susret i podeliti znanje sa vama. Napravite ciljeve i gurajte ka njima, svaki korak se računa! Preduzetništvo je put koji se večito istražuje, zato čitajte knjige, posećujte stručne događaje, učite od drugih i budite radoznali. Ponekad će biti potrebno da odradite nešto „besplatno”, ali to nikada nije baš tako, svaki trud će vam se vratiti kao važan kontakt, znanje i neprocenjivo iskustvo. Za kraj bih rekao da pokušate da budete jedinstveni u barem jednom segmentu svog poslovanja, to će se sigurno prepoznati – nekada će trebati vremena, ali budite uporni.