Škrabac: Duhovito na majicama, ali iskreno i odgovorno u poslu

Škrabac

Škrabac: Duhovito na majicama, ali iskreno i odgovorno u poslu

U razgovoru sa našom sagovornicom Anom Bojčić saznali smo kako je Škrabac nastao, kakve su reakcije bile na prve proizvode iz njihove radionice, ali i čije je savete ona najviše slušala i zašto se i dalje vodi njima.

U prvoj kolekciji ikada napravljenoj, zbog male količine, imali smo samo M veličinu za žene i L za muškarce, jer smo se vodili idejom da su to najčešće veličine 😊 Danas, naravno, imamo sve veličine, kao i veći broj samih modela majica, ali i mnoštvo drugih proizvoda koji su u ponudi.

Škrabac

Kako je nastao Škrabac i kako ste se odlučili za pokretanje sopstvenog biznisa?

Škrabac je nastao kao ideja da se crteži iz rokovnika prenesu na neki konkretan proizvod, a sve u cilju pravljenja prilike za kreativan samostalni posao. Kada smo počeli nismo imali razrađen biznis plan, krenuli smo sa malim početnim kapitalom i sa malom količinom proizvoda. Prodaja je na samom početku premašila naša planirana očekivanja, tako da smo ubrzo napravili plan za nastavak proizvodnje i plasmana proizvoda.

Šta je bilo najteže kada ste pokretali posao, a koja bi bila vaša najlepša uspomena iz tog perioda?

Najteži deo je bio pronalaženje pravih saradnika, jer sama ideja bez prave izvedbe ne vredi ništa. Kada ste na početku i sa manjim mogućnostima, retko ko vas doživljava ozbiljno i želi da se „bavi tim malim količinama”. Međutim, naravno da se uvek (posle duge potrage) nađu ljudi koji se i sami sećaju svojih početaka i budu voljni da sarađuju sa vama. Najlepša uspomena iz tog perioda nam je svakako Mikser festival, gde nas je prvi put video veliki broj ljudi. Tačnije, pozitivne reakcije ljudi su ono što nam je ostalo među prvim lepim sećanjima.

Ako biste mogli da vratite vreme, postoji li nešto što biste uradili drugačije?

Možda bismo ispravili poneku grešku koja se javljala u samom procesu proizvodnje, mada i to su nam bile vredne lekcije, tako da možda ipak ništa (smeh). 😊

Koji je bio prvi proizvod u vašem asortimanu i kako on danas predstavlja vašu kompaniju?

Prvi proizvodi, koji su i danas dominantni u odnosu na ostale, svakako su majice sa našim duhovitim ilustracijama. U prvoj kolekciji ikada napravljenoj, zbog male količine, postojala je samo M veličina za žene i L za muškarce, vodeći se idejom da su to najčešće veličine (smeh). Danas, naravno, imamo sve veličine, kao i veći broj samih modela majica koje su u ponudi.

Škrabac

Koliko proizvoda obuhvata vaš asortiman danas i navedite nam one koji su najtraženiji?

Naš asortiman trenutno broji oko tridesetak različitih tipova proizvoda, a ilustracija koje su smenjivale na njima ima preko 300. Najtraženiji proizvod su i dalje majice, muške i ženske čarape i šolje. Naš zaštitni znak su bile i ostale duhovite ilustracije, ali i pakovanje zbog koga smo uvek prigodan izbor za poklanjanje.

Koliko trenutna situacija utiče na razvoj vaše delatnosti?

Trenutna situacija je svakako uticala na određene promene u poslovanju, bilo je težih i lakših meseci, ali nam je drago da smo kao kolektiv izdržali sve i da se tu ništa nije promenilo. I dalje postoje oscilacije, ali svakodnevno se trudimo da pratimo situaciju i reagujemo blagovremeno.

Možete li nam reći koliko je, prema vašem mišljenju, važna uloga onlajn prodaje u današnje vreme i koliko društvene mreže doprinose prodaji i marketingu vaših proizvoda?

U našem slučaju onlajn prodaja je presudna, jer 80% ukupne naše prodaje ide onlajn od samog početka. Uz to, bez društvenih mreža je danas gotovo nemoguće poslovati, jer količina publike do koje možete da doprete na taj način ne može trenutno da se poredi ni sa jednim drugim kanalom oglašvanja. Naravno, potrebno je biti konstantan, deliti zanimljiv i relevantan sadržaj, ne samo „postojati na mrežama”.

Škrabac

Kakvi su vaši planovi na polju razvoja novih proizvoda u toku narednog perioda?

Kod nas se je uvek u toku izrada ili testiranje nekih novih proizvoda, zapravo taj proces nikad ne staje, jer stari kupci uvek očekuju nekih novitet. Otkrićemo tajnu, a to je da npr. trenutno radimo na razvoju kolekcije veša.

Šta je ono što biste preporučili svima onima koji planiraju da se upuste u sopstveni biznis?

Savet je da budu autentični i iskreni prema svom poslu i da se toga drže sve vreme, jer ljudi to itekako osete. Takođe, treba da u sopstveni biznis uđi iz ljubavi prema poslu, a ne samo iz puke novčane potrebe, jer kada krenu problemi, potreban je razlog da se setiš zašto sve to radiš.

I možda će vam ovo zvučati naivno, ali ja volim da spomenem te savete, jer su to životni saveti koje sam i ja dobila od svojih roditelja, a sasvim dobro se uklapaju u duh preduzetništva: „Gde god da te zovu, ti idi, nikada ne znaš koja vrata češ da otvoriš” i „Nikada nemoj da te je sramota da pitaš za nešto što ne znaš”.

Škrabac