AMSS: Pravovremeno i efikasno pružanje pomoći na putu

AMSS

AMSS: Pravovremeno i efikasno pružanje pomoći na putu

Iz AMSS-a nam otkrivaju tajne svog dugogodišnjeg poslovanja u oblasti automobilizma, mobilnosti i unapređivanja bezbednosti u saobraćaju i sve većeg broja zadovoljnih članova, kojih trenutno ima preko 100.000.

U nekadašnjem hotelu „Pariz” u Beogradu, u julu 1921. godine, formiran je Prvi srpski automobilski klub. Radovan Savatić, uspešni trgovac, pasionirani zaljubljenik u automobile, ali i takmičar u auto-sportu, okupio je tada brojne ljubitelje automobilizma, a zaštitnica novonastalog kluba bila je strastveni i ujedno prvi vozač među ženama – kraljica Marija Karađorđević.

AMSS

Ove godine obeležićete čitav jedan vek postojanja. Koja je tajna tako dugog poslovanja?

Malo je onih koji mogu da se pohvale vekom postojanja i to nas čini veoma ponosnim. Okolnosti su se za 100 godina značajno menjale, a Auto-moto savez Srbije opstaje zahvaljujući svom trudu, zalaganju i ozbiljnom radu.

Razvojem specijalizovanih tehničkih usluga u oblasti bezbednosti saobraćaja, pružanja pomoći na putu i ostalih povezanih oblasti, Auto-moto savez Srbije je od svog nastanka pa sve do danas mnogo doprineo razvoju automobilizma i saobraćaja u celini na ovim prostorima. Na tom putu razvoja je bilo mnogo izazova, ali stečeno poverenje javnosti, institucija, vozača i posebno naših članova, uvek je bilo i ostalo prioritet i motivacija da dalje unapređujemo svoje usluge ka zadovoljenju potreba svih motorizovanih građana.

Možete li nam objasniti koja je bila ključna ideja za nastanak AMSS-a?

Prvi automobil je iz Beča vozom stigao u Beograd 1903. godine i do osnivanja Prvog srpskog automobilskog kluba 1921. godine, teško su se rešavali problemi nabavke benzina, rezervnih delova, nedostatka vozača i mehaničara. To je sigurno motivisalo okupljanje i rad kluba.

U nekadašnjem hotelu „Pariz” u Beogradu, u julu 1921. godine, formiran je Prvi srpski automobilski klub. Radovan Savatić, uspešni trgovac, pasionirani zaljubljenik u automobile, ali i takmičar u auto-sportu, okupio je tada brojne ljubitelje automobilizma, a zaštitnica novonastalog kluba bila je strastveni i ujedno prvi vozač među ženama – kraljica Marija Karađorđević.

Koliko se vaš spektar usluga menjao u prethodnih 100 godina?

Naš portfolio se menjao u skladu sa razvojem celokupnog društva i danas obuhvata brojne usluge koje se pružaju vozačima, a uloga koju AMSS ima u informisanju javnosti o stanju na putevima i pomoć na putu vozačima, nešto je po čemu smo apsolutno prepoznatljivi.

Auto-moto savez Srbije, odnosno tadašnji Auto klub, prvi je preuzeo odgovornost i započeo razvoj svesti o uspostavljanju saobraćajnih propisa, odnosno bezbednosti u saobraćaju na ovim prostorima. Ljubitelji automobila koji su stvorili ono što je AMSS danas, počeli su sa organizovanjem auto-trka, zahvaljujući čemu su pokretane inicijative za popravljanje puteva koji vode do improvizovanih staza, a uporedo sa tim se javila potreba i za postavljanjem saobraćajnih znakova. Sve je to bio deo rada tadašnjeg kluba. Auto klub je uspeo da se izbori i za ukidanje kaucija i drugih nameta vozačima, zahvaljujući čemu je uveden prihvatljiv Zakon o oporezivanju, a tako je prvi put i utvrđena jedinstvena registracija vozila, čime je vrlo rano stečeno ogromno poverenje građana. Udruženje je pomoglo i osnivanje posebnog putnog lanca za izgradnju i održavanje puteva, izgradnju prvih lanaca sopstvenih benzinskih pumpi, a duže vreme bio je ambasador domaćeg turizma i kao takav 1938. učestovao u održavanju 1. sajma automobila u Beogradu.

Prve obuke za vozače organizovane su u okviru Srpskog automobilskog kluba, a usledilo je i izdavanje prvih međunarodnih saobraćajnih i ostalih carinskih dokumenata. AMSS i danas izdaje sva potrebna dokumenta za putovanje u inostranstvo, dok je nedavno AMSS CMV otpočeo obuke profesionalnih vozača radi sticanja neophodnih veština i sertifikata koji im omogućava neometan rad u skladu sa važećim propisima.

AMSS

Koliko članova uključuje AMSS mreža i kako tumačite to što broj neprestano raste?

Garantovanjem najviših standarda prilikom pružanja usluga, kao i briga i zaštita interesa svih motorizovanih građana, a posebno članova Auto-moto saveza Srbije u oblasti automobilizma, mobilnosti i unapređenja bezbednosti u saobraćaju, osnovni su postulati kojima se rukovodimo u svom poslovanju i nastavićemo da razvijamo naše kapacitete ka zadovoljenju tih interesa. Brojimo preko 100.000 članova, a uz nove članske pakete koje smo kreirali osluškujući potrebe naših vozača – Premium Srbija i Premium Evropa, koji su odnedavno dostupni online na našem webshop-u i u poslovnicama, očekujemo da će taj broj da raste. Iza broja 1987, 24/7 svakoga dana u nedelji, dežuraju operateri i mobilne ekipe, uvek spremni da pruže efikasnu pomoć svakome u nevolji na putu. Za članove je ta pomoć besplatna, kako u Srbiji tako i u Evropi.

AMSS u kontinuitetu unapredjuje kvalitet usluga koje pruža svojim članovima, kroz stalnu modernizaciju i kontinuiranu obuku zaposlenih, čime opravdavamo poziciju jednog od najuspešnijih evropskih klubova u oblasti pružanja pomoći na putu. O tome dovoljno govori i podatak o auto-brendovima koji su nam ukazali poverenje kroz mobilnu garanciju, kao što su Reno, Nisan, Dacia, Opel, Pežo, Citroen, Mercedes, Suzuki, Ford, DS, Jaguar.

Široka rasprostranjenost i dostupnost naših usluga su od izuzetne važnosti za naše korisnike, što je još jedan od razloga što nam ogroman broj njih ukazuje svoje poverenje. Pored pružanja tehničke pomoći na putu, razgranata mreža poslovnica širom Srbije obezbeđuje vozačima laku dostupnost svih neophodnih dokumenata, poput međunarodne vozačke dozvole i dozvole za upravljanje tuđim vozilom u inostranstvu, a koja AMSS izdaje u skladu sa svojim ovlašćenjima. Isto se odnosi i na brojne druge usluge, od ispitivanja i procene vrednosti vozila, homologacije i atestiranja koje obavljaju inženjeri AMSS Centra za motorna vozila u specijalizovanim laboratorijama, preko svih vrsta neživotnih osiguranja koje se mogu zaključiti u AMS Osiguranju.

AMSS

Koliko vam znači podrška Svetske automobilske federacije i postoje li neki zajednički planovi za budućnost?

Kao punopravna članica Svetske automobilske federacije još od 1926. godine, uživamo veliko poverenje kako od strane FIA, tako i od klubova članova FIA koji su naši partneri. Zahvaljujući kontinuiranom radu i aktivnostima naših predstavnika u telima Svetske automobilske federacije (FIA), ali i saradnji sa ostalim međunarodnim organizacijama i evropskim auto-klubovima, svoje resurse možemo da usmerimo u pravcu zadovoljenja međunarodno priznatih standarda.

AMSS je i regionalni nosilac programa snimanja i ocenjivanja puteva – EuroRAP/iRAP, koje naši stručnjaci realizuju kako u Srbiji, tako i u brojnim evropskim zemljama – Sloveniji, Holandiji, Moldaviji, Ukrajini, Rusiji. To je 2012. godine Auto-moto savezu Srbije donelo i specijalno priznanje Odbora EuroRAP za izuzetan doprinos razvoju ovog programa.

Organizovanim akcijama uveliko doprinosimo i poznatoj međunarodnoj akciji „Decenija bezbednosti saobraćaja na putevima UN”, pokrenutoj još 2011. godine, te smo nedavno u saradnji sa Svetskom automobilskom federacijom (FIA) obeležili i Nedelju bezbednosti u saobraćaju. Kako bi se povećala bezbednost najranjivijih kategorija učesnika u saobraćaju, pre svega dece, pešaka i biciklista, ove godine akcenat je bio na promociji ograničenja brzine od 30 km/h, u urbanim gradskim sredinama.

Recite nam nešto o vašoj ulozi u sprovođenju i podršci auto i moto događaja?

AMSS je nosilac razvoja auto, moto i karting sporta u Srbiji, a posebno se ističemo u organizaciji višedecenijskih međunarodnih takmičenja „Srbija reli”, kružnim trkama „Nagrada Beograda” na čuvenoj stazi na Ušću i „Evropskim šampionatom u moto kros diciplini” koji se održava u Kruševcu.

Ulažemo dosta napora u organizaciju, razvoj i popularizaciju auto, moto i karting sporta, kako kroz brojna takmičenja koja se danas održavaju pod okriljem Auto-moto saveza Srbije, tako i kroz brojne druge aspekte, jer želimo da ovaj sport podignemo na viši nivo. Tu je saradnja sa FIA, kao krovnom svetskom organizacijom od velikog značaja i zahvaljujući tome smo pokrenuli edukaciju sportskih funkcionera, koja je izuzetno važan segment za kvalitetnu realizaciju takmičenja, ali i unapređenje bezbednosti učesnika na takmičenjima, čime se AMSS aktivno bavi od 2014. godine.

AMSS

Na koje sve načine sprovodite i unapređujete svoju misiju da bude što manje stradalih i povređenih na putevima Srbije?

Jedna od naših najvažnijih oblasti delovanja je preventiva u oblasti bezbednosti saobraćaja i rad na edukaciji dece. Kroz takmičenje „Šta znaš o saobraćaju” svake godine se edukuje preko 300.000 dece širom zemlje. U okviru FIA programa za bezbednost u saobraćaju, samo od 2016. do danas sproveli smo 7 različitih projekata. Od onih koji su za cilj imali edukaciju najranjivijih grupa, u skladu sa Rezolucijom UN i Globalnom akcijom za smanjenje broja stradalih i povređenih na putevima, preko projekata kojima se stvarala infrastruktura za rešavanje mobilnosti osoba sa invaliditetom, ocenjivanja bezbednosti okolina škola uz pomoć posebne aplikacije iRAP-a, do edukacije u pružanju prve pomoći nakon saobraćajne nezgode održane u saradnji sa Crvenim krstom Vračar 2020. godine, u srednjim stručnim školama. Izuzetno smo aktivni na ovom polju, a saradnjom kako sa inostranim tako i sa domaćim institucijama iz ovih oblasti, nastojimo da stvorimo uslove za što bezbedniji saobraćaj.

Posebnu pažnju posvećujemo mladim vozačima koji su rizična grupa učesnika u saobraćaju i oni će nam u narednom periodu biti prioritet.

Koliko trenutna situacija utiče na vaše poslovanje?

Ograničenja kretanja su poremetila planove građana kada je reč o putovanjima u inostranstvo, ali to nije u većoj meri uticalo na naše aktivnosti, jer spremno dočekujemo i ovu letnju sezonu, u punom kapacitetu. Domaći turizam se aktivirao, srpski turistički centri i putni pravci su postali popularniji a uz dosta građevinskih radova na putevima koji se nisu prekidali, pravovremenim informisanjem svakodnevno smo pomagali brojnim vozačima. Samo od juna 2020. do juna 2021. godine, građani su pozivali broj našeg Operativnog centra 1987 za pomoć i informacije preko 130.000 puta. Bez obzira na pandemiju, od nas se zahteva potpuna odgovornost, pouzdane i tačne informacije, pravovremeno i efikasno pružanje pomoći na putu domaćim i stranim vozačima, posebno članovima, kako Auto-moto saveza Srbije tako i inostranih klubova – naših partnera. Što se nas tiče letnja sezona počela je prilično uspešno.

AMSS

Na kojim ćete sve planovima raditi u narednom periodu?

Usled pandemije Korona virusa nismo obeležili važan jubilej onako kako smo želeli. Ipak, nastavljamo rad na brojnim projektima, a jedan od njih je i izgradnja novog poslovnog prostora u Ruzveltovoj ulici u Beogradu. Novi, moderniji i komforniji prostor će u velikoj meri olakšati pristup širokom spektru naših usluga koje će biti dostupne na jednom mestu svim vozačima. Sam projekat podrazumeva i znatno veći prostor za Operativni centar, te ćemo širenjem kapaciteta biti ne samo lakše dostupni građanima, već imamo u planu i brojne projekte kako bismo korišćenjem novih tehnologija unapredili komunikaciju sa korisnicima.

U godini kada obeležavamo jubilej pokrenuli smo i časopis pod nazivom „Auto Moto Revija – zvanično glasilo”, koncipirano kao besplatni online magazin posvećen informisanju naših članova, ali i svih drugih vozača u Srbiji, a koji izlazi jednom mesečno na ovoj web adresi.